شما اینجا هستید

اخبار » منابع آبی تفت، در معرض آلودگی

به گزارش انتهاج به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «ناهید غلام نژاد» مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای یزد، با بیان این که منابع آب زیرزمینی از اهمیت بسیاری برخوردار است و حفاظت از آن باید در اولویت برنامه ها باشد، اظهار کرد: در حال حاضر منابع آبی استان به ویژه شهرستان تفت با چالش های زیست محیطی متعددی مواجه است که این چالش ها نه تنها بحران کم آبی را تهدید می کند بلکه منابع آبی موجود را در معرض آلودگی قرار می دهد.

وی دفن غیربهداشتی زباله شهر تفت و روستاهای شهرستان تفت، اجرای ناقص تصفیه خانه فاضلاب شهر تفت و رهاسازی قسمتی از فاضلاب در مجاورت تصفیه خانه فاضلاب شهری، عدم اتصال فاضلاب کارخانجات مستقر در شهرک صنعتی تفت یک به شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب و ساخت و ساز در حریم کیفی چاههای آب شرب به ویژه در مناطق روستایی را به عنوان عمده معضلات کیفی شهرستان تفت بیان نمود.

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای یزد، همچنین خواستارعدم ترسیم کروکی و در نتیجه جلوگیری از هرگونه واگذاری و یا افزایش ظرفیت در زون آب شرب تفت شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و در نتیجه آلودگی چندین برابری فاضلابهای بیمارستانی و درمانگاهی، ضروری است اتصال هر چه سریعتر فاضلاب های بیمارستانی و درمانگاهی به شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب صورت گیرد.

غلام نژاد در بخش پایانی سخنان خود به اقدامات واحد محیط زیست و کیفیت منابع آب، به منظور حفظ کیفیت منابع آب شهرستان تفت اشاره و بیان کرد: تعریف زون آب شرب شهر تفت و فریز نمودن آن به منظور حفظ کیفیت منابع آب شرب؛ ارسال چندین مورد اخطاریه و پیگیری موضوع دفن بهداشتی زباله در شهر تفت و روستاهای شهرستان؛ بازدید از کارخانجات و صنایع مستقر در شهرستان و پیگیری موضوع دفع بهداشتی فاضلاب آنها از اقدامات انجام شده در راستای حفظ کیفیت منابع آب تفت می باشد.

وی خاطرنشان کرد: نمونه برداری و پایش خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهر تفت و انجام مکاتبه جهت ارتقا کیفیت آن به شرکت آب و فاضلاب و نمونه برداری از روخانه های فصلی شهرستان و شناسایی محل های تخلیه فاضلاب به رودخانه و اقدام جهت قطع انشعاب فاضلاب و پاکسازی رودخانه از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان