شما اینجا هستید

اخبار » طرح مشوق بیمه ای با هدف ایجاد اشتغال آغاز شد

به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ فرماندار بافق با اشاره به تشریح سامانه رصد اشتغال و اینکه ۹۰ درصد برنامه ی این طرح در شهرستان محقق شده است، گفت: سامانه رصد به منظور کسب اطلاعات دقیق از ورودی وخروجی های بازارکار ومیزان اشتغال ایجاد و طراحی شده است.

سید مهدی طلائی مقدم دلیل این امر را جلوگیری از پراکندگی فعالیت دستگاه های اجرایی و دسترسی آسان به آمار و اطلاعات دقیق و منسجم دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت جدی و گسترده تمامی دستگاه های اجرایی ضروری است زیرا تصمیم گیری صحیح و تدوین برنامه بر مبنای اطلاعات و آمار دقیق و درست است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه طرح مشوق بیمه ای با هدف ایجاد اشتغال آغاز شده است، یادآور شد: دستگاه های مربوطه از جمله اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان برای جذب کارفرمایان بنگاه های فعال اقتصادی، بخش خصوصی و تعاونی های متعدد شهرستان وقت بیشتر و برنامه ریزی بهتری داشته باشند.

فرماندار بافق دلایل کاهش استقبال گروه های هدف شهرستان در طرح تشویق بیمه ای را چند عامل بیان کرد و گفت: نخست عدم اعتماد در اجرا می باشد که مسئول این تعهد دستگاه های اجرایی هستند و دوم کلان نگری برخی گروه های هدف می باشد.

طلائی مقدم افزود: اگر در شرکت ها، دستگاه های اجرایی و افراد حقیقی تسلط به قوانین و مقررات نداشته باشیم، نمی توانیم به نحو شایسته از ظرفیت ها و طرح های تشویقی استفاده نمی کنیم.

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق با بیان فعالیت های سامانه رصد و طرح تشویق بیمه ای در شهرستان گفت: یکی از برنامه های حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کارگاه های اقتصادی بخش خصوصی وتعاونی طرح مشوق های بیمه ای به منظور تشویق و ترغیب کارفرمایان برای بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

صدیقه دهقان شادکامی با اشاره به اینکه در سامانه رصد اشتغال برای شهرستان بافق ۶۴۲ فرصت شغلی به تفکیک دستگاه های اجرائی هدف گذاری و ابلاغ شده است گفت: در شهرستان بافق تا کنون ۵۸۰ فرصت شغلی محقق شده که معادل ۹۰ درصد فرصت ابلاغی می باشد.

وی در خصوص اجرای طرح مشوق بیمه ای یادآور شد: در این طرح کارفرمایان بنگاه های فعال اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی های دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی در ازای بکارگیری افراد فارغ التحصیل دانشگاه که دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند، وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما و همچنین سه درصد سهم بیمه بیکاری (در مجموع ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار) به صورت ماهانه به حساب شان واریز می شود.

دهقان درباره شرایط احراز نیروی کار جدید گفت: این افراد باید دارای مدرک لیسانس یا بالاتر و حداکثر ۳۸ سال سن (مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد مذکور اضافه می شود) داشته باشند.

دهقان با اشاره به اینکه افرادمذکور باید در مجموع حداکثر سابقه تامین اجتماعی آن ها کمتر از ۳۶ ماه باشند، اضافه کرد: این افراد می توانند برای ثبت نام به سامانه http://moshavegh.mcls.ir مراجعه کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان