شما اینجا هستید

اجتماعی » ضرورت قطع وابستگی به نفت و توسعه اقتصادی از طریق صنعت و کشاورزی

به گزارش انتهاج، حجت الاسلام رضا سعادت‌فر رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق، رونق تولید را یکی از حلقه های مهم  زنجیره اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: همواره باید ارزیابی درستی از ظرفیت‌ها و محدودیت‌های واحدهای تولیدی و صنعتی باشد تا شعار سال مبنی بر رونق تولید محقق شود

وی  در ادامه با بیان اینکه امروز دشمن فرهنگ و باورهای دینی جامعه اسلامی ایران  را نشانه گرفته است ، تاکید کرد: مسایل فرهنگی باید سرلوحه فعالیت‌های شرکت سنگ مرکزی ایران قرار گیرد تا آگاهی و بصیرت مردم بیشتر شود.

سعادت فر  در ادامه با اشاره به نقش این شرکت در انجام کارهای فرهنگی و تربیتی شهرستان در سال های گذشته ، بر برنامه ریزی جدی تر در این حوزه و مجاهدت برای جهش تولید و رسیدن به جایگاه واقعی اقتصادی تاکید کرد.

امام جمعه بافق که دوازدهم دیماه ۱۳۹۹ به عنوان امام جمعه جدید مرکز شهرستان بافق معرفی شد،افزود: این مجموعه معدنی اقدامات و برنامه های فرهنگی بسیاری را انجام داده و در این زمینه مشارکت خوبی هم با مجموعه مدیران شهری بافق  دارد باید کار های فرهنگی، راهبرد مهم مسوولان و فعالان فرهنگی این شهرستان باشد.

سعادت‌فر در ادامه وابستگی مجموعه شهر به شرکت یادشده را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به  این امر، می طلبد تا با برنامه ریزی جدی‌تر و بهتر و پرورش نیروهای جوان و مجاهدت،کار را برای رسیدن به اهداف نظام و انقلاب  پیش برد.

وی پیش از این امام جمعه شهر جیرفت از توابع استان کرمان بود.

 

انتخاب مدیران کارخانه فرآوری و ساخت کارخانه گندله از میان نیروهای بومی،جوان و توانمند شهرستان بافق

همچنین مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران -بافق در این نشست در مورد تاریخچه معدن چغارت و بهره برداری از آن،احداث کارخانه فرآوری و ساخت کارخانه گندله سازی و ایجاد ارزش افزوده به محصول و اشتغال‌زایی مطالبی را بیان کرد و گفت: این کارخانه ظرفیت پنج میلیون تن تولید گندله را در سال دارد که در آستانه بهره برداری و در دستور کار هیات دولت برای آغاز کار رسمی است.

رضا فلاح مبارکه  اظهار کرد: بیشتر مدیران این مجموعه از میان نیروهای بومی،جوان و توانمند شهرستان بافق انتخاب شدند و مهمترین مشکلی که در حال حاضر این مجموعه دارد، کمبود خوراک برای صنایع جوار معدنی و ساخت فولاد است.

این فعال معدنی تصریح کرد: سال‌ها خوراک از این مجموعه به صورت خام به کارخانه ذوب آهن اصفهان ارسال می شد و در آنجا ارزش افزوده پیدا می‌کرد و بخش بزرگی از توسعه‌ در آن منطقه مرهون خوراکی است که از این شرکت ارسال شده است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۰ به بعد مسئولان وقت به سمت احداث کارخانه‌های جوارمعدنی در شهرستان رفتند تا از خام فروشی جلوگیری شود و ارزش افزوده در منطقه باقی بماند و خوشبختانه تحولاتی نیز به وجود آمده است.

فلاح مبارکه با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی مجموعه تحت مدیریت خود بیان کرد: این شرکت  فعالیت ها و اقداماتی را برای اداره ها و شهر بافق انجام می‌دهد که از جمله آن پرداخت ۲ درصد عوارض فروش محصول به فرمانداری بافق است که ۳۰ درصد آن برای روستاها و ۷۰ درصد در اختیار شهرداری برای امور عمرانی قرار می گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان