شما اینجا هستید

اخبار » صددرصد فرآیندهای انتخابات در گیلان مکانیزه است

رشت – مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری گیلان گفت: قریب صددرصد فرآیندهای انتخابات اعم از ثبت، پیگیری و رصد انتخابات در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مکانیزه است.

به گزارش انتهاج، سعید زاهدی اظهار کرد: در این دوره از انتخابات احراز هویت رای دهندگان با استفاده از دستگاههای احراز هویت مکانیزه با اتصال آن لاین به سامانه ثبت احوال کشور به منظور ارتقای سلامت انتخابات و همچنین سرعت در فرآیند رای گیری انجام می شود.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات مرتبط با فرآیندهای این دوره از انتخابات از طریق سامانه جامع انتخابات کشور انجام می شود، افزود: این سامانه به صورت بخشی، شهرستانی، استانی و کشوری به ستاد انتخابات کشور به هم متصل هستند و تمامی مراحل فرآیند انتخابات ثبت، پیگیری و رصد می شود.

وی یکی از مهمترین کارهای کمیته فناوری اطلاعات را بررسی میدانی و رصد آنتن دهی دکل های ارتباطات سیار و همچنین تلفن ثابت در استان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه شبکه مخابراتی به ستاد انتخابات کشور وصل شده، مقدمات و زیر ساخت های لازم برای این امر مهیا شده است.

زاهدی خاطر نشان کرد: پایش و آزمون میدانی به منظور اطمینان از پایداری مطلوب نیز انجام شده و در این انتخابات از نظر وضعیت و آمادگی در زیر ساخت ها از سایر استان ها وضعیت مطلوب تری داریم.

نزدیک به صد درصد شعب دارای پوشش ارتباطی و آنلاین هستند

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یادآور شد: نزدیک به صد درصد شعب دارای پوشش ارتباطی و آنلاین هستند و این امر در راستای ارتقای سلامت انتخابات انجام می شود.

گفتنی است، ۲ هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه آماده شده، این تعداد صندوق های اخذ رای با دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت و ۳۴۵ شعبه سیار در شهرها و روستاها در مناطق کوهستانی و صعب العبور برنامه ریزی شده است.

همچنین یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر در گیلان واجد شرایط رای دادن هستند که ۹۱ هزار و ۹۹۸ نفر دختر و پسر نیز رای اولی ها را شامل می شود، در مجموع ۴۵ هزار نفر در این استان امر برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان