شما اینجا هستید

اخبار » بهره برداری دفن گاه جدید زباله بجنورد

بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: اقدامات لازم برای بهره برداری از دفن گاه جدید زباله های شهر بجنورد انجام شده است و به زودی زباله های این شهر به این دفن گاه جدید منتقل می شوند.

به گزارش انتهاج به نقل از عصر اترک، رضا رجب زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی درباره احداث کارخانه کمپوست و انتقال زباله های بجنورد از منطقه گردشگری باباموسی به محل جدید جانمایی شده، اظهار کرد: از گذشته دفن زباله در منطقه باباموسی یک دغدغه مهم اجتماعی برای اهالی این شهر بود که در همین راستا، جابجایی دفن گاه زباله شهر بجنورد و احداث کارخانه کمپوست در دستور کار قرار گرفت.

رجب زاده با اشاره به اینکه چند سال قبل محل دفن گاه جدید زباله های شهر بجنورد جانمایی شد تا زباله در منطقه گردشگری باباموسی دفن نشود، اعلام کرد: برای این جابجایی اقداماتی از جمله آماده سازی محل دفن گاه و فنس کشی محوطه این دفن گاه انجام شده است.

وی افزود: اقدامات زیرسازی برای احداث راه دسترسی به این منطقه جدید نیز انجام شده و البته مجوز دریافت سهمیه قیر برای آسفالت این مسیر نیز اخذ شده است که منتظر حمل این محموله به استان هستیم.

تامین تجهیزات تفکیک زباله ها در دفتن گاه جدید

وی در ادامه عنوان کرد: با چند سرمایه گذار به منظور تامین تجهیزات تفکیک زباله ها در دفتن گاه جدید گفت و گو کرده ایم که موافقت چند سرمایه گذار نیز اخذ شده است، حال باید شهرداری با آنان قرارداد منعقد کند.

رجب زاده خاطر نشان کرد: به زودی آگاهی اجاره ماشین آلات حمل زباله برای دفن گاه جدید نیز اعلام عمومی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده، به زودی جابجایی حمل و دفن زباله از منطقه باباموسی به دفن گاه جدید در شهر بجنورد انجام خواهد شد.

در عین حال، وی بر لزوم تفکیک زباله ها از منازل تاکید کرد و گفت: متاسفانه تفکیک زباله در منازل شهر بجنورد زیر سه درصد است که این رفتار علاوه بر تبعات زیست محیطی، امکان بازیافت دوباره زباله های قابل بازیافت را نیز از بین می برد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی  خواستار شد: مردم زباله های منازل خود را حتما تفکیک کنند تا تبعات منفی زیست محیطی این زباله ها به حداقل برسد و قابلیت بازیافت دوباره آن امکانپذیر شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان