شما اینجا هستید

اخبار » تسریع کار بخش خصوصی باید از سوی مدیران دستگاه های اجرایی انجام شود

بجنورد – استاندار خراسان شمالی گفت: تسریع کار بخش خصوصی در چارچوب قانون باید از سوی مدیران دستگاه های اجرایی انجام شود زیرا ما می توانیم از اعتبارات بخش دولتی تنها برای ایجاد زیر ساخت ها استفاده کنیم، اما نیازمند حضور بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال هستیم.

به گزارش انتهاج، دکتر محمد علی شجاعی در چهل و سومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه تنها راه پیشرفت این استان ایجاد واحدهای صنعتی با درآمد پایدار و ایجاد اشتغال برای مردم است، اظهار کرد: ما مدیران نگهبان زمین ها نیستیم بلکه مدیر باید در چارچوب قانون زمین ها را تعیین تکلیف کنند و این زمین ها وارد سیستم مجوزهای بی نام شود.

وی با انتقاد از روند برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، برای این جلسه دو قانون را مصوب کرد و گفت: مشکل یک سازمان با حضور ۴۰ مدیرکل نباید حل شود بلکه خود مدیران مرتبط باید مشکلات ارباب رجوع را حل کنند.

دکتر شجاعی افزود: مدیرکل حق ندارد مشکلات حوزه خود را به مدیران ما ارجاع دهد، بلکه اداره مربوطه باید وظایف خود را به درستی انجام دهد نه اینکه در جمع و حضور ما موارد قانع کردن را مطرح کنیم.

پرونده ای که به این کارگروه فوق ارجاع داده می شود به معنای کوتاهی مدیرکل مرتبط در انجام امور است

وی با تاکید بر این نکته که پرونده ای که به این کارگروه فوق ارجاع داده می شود به معنای کوتاهی مدیرکل مرتبط در انجام امور است، تصریح کرد: در ادارات باید کارشناس تاوان کار خود را بدهد نه فرد سرمایه گذار ، لذا یک هفته به مدیران کل مهلت حل پرونده ها را می دهیم زیرا در چنین جلساتی نباید میکروفن در اختیار مدیری برای بیان نشدن ها قرار گیرد.

شجاعی با بیان اینکه گلاویز شدن با ارباب رجوعی که حق دارد، کار درستی نیست، خاطرنشان کرد: اگر ارباب رجوع حق دارد پس باید مدیرکل این حق را به او بدهد و اگر هم حق ندارد باید مدیر، مدافع اموال دولت شود نباید یک ارباب رجوع برای حل مشکلاتش چندین سال گرفتار دستگاه قضایی شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به حوزه اشتغال هم اشاره کرد و گفت: از اشتغال ۱۵ میلیون تومانی تا پروژه های بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی در استان غفلت نشده اما مشکل این است که صنایع پایین دستی ایجاد نشده است.

شجاعی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در استان ، اندک است، افزود: سازمان صمت باید در کنار مجوز برای واحدهای صنعتی بزرگ مجوز ایجاد واحدهای کوچک و متوسط در کنار این واحدها را ارائه دهد تا صنایع بزرگ نیازهای خود را خارج استان تامین نکند.

وی تصریح کرد: اشتغال در بخش های مختلف و با سرمایه گذاری های مختلف همیشه مورد استقبال قرار میگیرد پس این موضوع باید جدیت دنبال شود.

تا یک ماه آینده باید تمام مسائل و اختلاف های ادارات زیربط با تاکید بر حل مشکلات سرمایه گذاران و با اولویت کار و زمان، حل شود

شجاعی اظهار کرد: تا یک ماه آینده باید تمام مسائل و اختلاف های اداراتی همچون ثبت اسناد، امور اراضی، راه و شهرسازی و شهرداری ها در چارچوب قوانین و مقررات با تاکید بر حل مشکلات سرمایه گذاران و با اولویت کار و زمان ، حل شود.

وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی گفت: برای حل مشکلات سرمایه گذاران پارتی بازی کنید زیرا کار نباید در مسیر فراز و نشیب اداری قرار گیرد.

شجاعی افزود: در واگذاری زمین ، چارچوب قانون وجود دارد اینکه به چه کسی واگذار می شود به مدیر و کارشناس مربوطه مرتبط نیست پس باید ذهن خود را نسبت به حضور سرمایه گذار به خاطر مردم و این استان تغییر دهید و در راستای تسهیل امور آنان تلاش شود ما حق نداریم سرمایه گذار را دلسرد کنیم تا وی به سراغ استانهای دیگر برود.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان