شما اینجا هستید

اخبار »  برخی خلاهای قانونی علت تخلفات مردم در حوزه شهری است

به گزارش انتهاج، حمیدرضا قمی در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات یزد به کاهش ۱۲ درصدی تخلفات ساخت و ساز در شهر یزد به نسبت سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: طرح تفضیلی شهر یزد متناسب با نیاز مردم نیست و از طرفی دولت و شهرداری‌ها نتوانسته‌اند مسکن ارزان در اختیار شهروندان قرار دهند.

سخنگوی شواری شهر یزد خاطرنشان کرد: تا زمانی که بحث زمین‌های قول نامه‌ای حل و فصل نشود، همچنان با مشکل ساخت و سازهای غیر مجاز روبه‌رو خواهیم بود، اما تلاش کردیم در این دوره چنین چالشی با روندی مناسب بهبود یابد و در همین راستا مصوباتی نیز داشته‌ایم.

وی در ادامه به برخی اقدامات شورای پنجم شهر یزد مانند راه اندازی کمپ حیوانات پناه، طرح ایمن سازی پسماندهای خطرناک، پروژه هفت خوان و مناسب سازی برای حضور معلولان در اجتماع اشاره کرد.

قمی با اعلام اینکه برخی از ارگان ها درخواست راه اندازی ایستگاه دوچرخه داشتند، افزود: در حال حاضر تقریبا ۱۰ ایستگاه هوشمند در شهر یزد نصب شده و مجری متعهد شده بود تا ۱۱ ایستگاه دیگر نیز نصب کند که این موضوع در حال پیگیری است.

سخنگوی شورای شهر یزد از سرمایه گذاری شهردرای برای عملیات عمرانی بهسازی باغ تاریخی گلکار یا فرهنگسرای بانو، ساخت پروژه ۸۳۷ واحدی مجتمع مسکونی و افزایش تولید آسفالت‌های بازیافتی در کارخانه بازیافتی یزد خبر داد.

وی با انتقاد از اینکه برای اجرای بسیاری از کارها در بوروکراسی سنتی درگیر هستیم، بیان کرد: نتوانستیم به همه اقدامات تعیین شده برسیم و اگر ببینم در زمان انتخابات متخصصی کاندیدای فعالیت در شورای شهر یزد نباشد دوباره کاندیدای انتخابات شورا می شوم.

قمی در خصوص انتقادات مردم به طرح المان شهید سردار سلیمانی در یزد، گفت: طراح این المان، طراح ۱۱ اثر دفاع مقدس در طرح کشور و یکی از مجریان موزه دفاع مقدس است و با نظر معاون شهرسازی و رئیس کمیسیون عمران مطرح گردیده است ولی مفهوم آن برای مردم تشریح نشده است.

وی بیان کرد: این طرح در شورای شهر یزد هم مخالفانی دارد و در صورتی که مردم نسبت به آن انتقاد داشته باشند می توانند مطرح کنند و قابل پیگیری خواهد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان