شما اینجا هستید

اخبار » ۷۵۰۰ فرصت شغلی جدید با اعطای تسهیلات بانک های دولتی ایجاد شده است

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی و دولتی-خصوصی استان خراسان شمالی به اشاره به ۷۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده توسط تسهیلات این کمیسیون گفت : منابع این بانک ها تا پایان مرداد ماه با رشد ۹٫۳۴ درصدی به بیش از ۶۱ هزار میلیارد رسیده است.

بجنورد – به گزارش انتهاج ، علی اصغرهدایتی گفت: این کمیسیون متشکل از ۱۳ بانک دولتی و خصوصی-دولتی است، منابع این بانک ها تا پایان مرداد ماه امسال به ۶۱ هزار و ۶۶ میلیارد ریال رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۹٫۳۴ درصد رشد داشته است.

هدایتی ادامه داد: بانک های عضو این کمیسیون در سال جاری ۵ هزار و ۱۳۹ فقره وام ازدواج به مبلغ ۱۶۴۴ میلیارد ریال پردخت کرده اند، درحال حاضر سه هزار نفر نیز در صف انتظار دریافت تسهیلات هستند که اغلب آنان در مرحله معرفی ضامن به بانک در نوبت باقیمانده اند.

وی ادامه داد: نسبت مصارف به منابع این کمیسیون در ۵ ماهه نخست امسال به ۱۱۶ درصد رسیده است و قدرت تسهیلات دهی این بانک ها را کاهش داده است، درحالی که نسبت مصارف به منابع بانک های خصوصی استان ۳۳ درصد است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی و خصوصی-دولتی خراسان شمالی ادامه داد: از سال گذشته شش هزار طرح در حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای دریافت تسهیلات به چهار بانک عامل معرفی شدند که تاکنون به چهار هزار و ۸۰۰ طرح مطالعه شده، سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی اعطا و ۷۵۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

علی اصغر هدایتی با اشاره به پرداخت ۹۲ درصد تسهیلات قرض الحسنه مددکاران بهزیستی و کمیته امداد در قالب وام های ۲۰۰ میلیون ریالی ، گفت: در سال جاری و از محل بند ب تبصره ۱۶ اعتباری معادل یک هزار و نود و دو میلیارد ریال برای این دو نهاد دراستان در نظر گرفته شده است که ۲۲۷ میلیارد ریال آن به بهزیستی پرداخت خواهد شد.

هدایتی با اعلام افزایش تسهیلات کمیته امداد از ۲۰۰ به ۵۰۰ میلیون ریال گفت: تسهیلات کمیته امداد ۸۶۵ میلیارد ریال اعلام شده است و به زودی در شعب بانک ها با معرفی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می شوند.

موضوع ۶ هزار نامه به رئیس جمهور ، درخواست های بانکی بود

علی اصغر هدایتی با اشاره به ۲۱ هزار نامه ارسالی مردم خراسان شمالی در جریان سفر ریاست جمهوری ، گفت: از این تعداد نزدیک به ۶ هزار نامه مربوط به مسایل مالی و بانکی بود که هفت بانک و صندوق توسعه ملی متعهد به پرداخت منابع این مصوبات هستند.

هدایتی در ادامه اضافه کرد: این مصوبات از لحاظ ریالی ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و از لحاظ مبلغ ارزی آن نیز ۸۰۰ میلیون دلار است که در هفته گذشته مکاتبات آن توسط استاندار و رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی انجام وبلافاصله رونوشت آن به بانک ها اعلام شد تا در طرح هایی که تعهد دارند مشارکت کنند.

وی در پایان سخنان خود اضافه کرد: به همه افرادی که در فهرست نامه ها قرار دارند پیامک داده و اطلاع رسانی شده است تا برای تشکیل پرونده به بانک ها مراجعه کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان