شما اینجا هستید

اجتماعی » ۶۰ درصد تماس ها با آتش نشانی شاهرود مزاحمت است

شاهرود – مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود گفت : ۶۰ درصد از تماس های مردمی با سازمان آتش نشانی غیر ضروری و مزاحمت است.

به گزارش انتهاج ، محمد حسن رضایی با اعلام این خبر اظهار کرد : طی نیمسال اول سال ۹۸ ، چهار هزار تماس با سامانه ۱۲۵ فوریت‌های امداد و نجات و آتش‌نشانی گرفته‌شده که فقط ۳۰ درصد آن‌ها عملیاتی و ۱۰ درصد آن‌ها مشاوره و راهنمایی بوده که متأسفانه آمار تماس‌های غیرضروری بالا محسوب می‌شود.

۵۴۳ حادثه در شاهرود

وی با بیان اینکه در شش‌ماهه اول سال جاری ۵۴۳ حادثه در شاهرود رخ‌داده است، افزود : ۳۹۱مورد از این حوادث امداد و نجات بوده که نشان از سهم تقریباً ۷۰ درصدی امداد و نجات از کل حوادث به وقوع پیوسته در این شهر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ درصد کل حوادث رخ داده به آتش سوزی اختصاص دارد ، خاطر نشان کرد : ۱۵۲ مورد از حوادث رخ‌داده در نیمسال اول ۹۸ به آتش‌سوزی مرتبط بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: پس از امداد و نجات و همچنین آتش‌سوزی، تصادفات، انفجار، سقوط از ارتفاع، سقوط در چاه، آب‌گرفتگی، مزاحمت حیوانات، حبس شدن در آسانسور و … از دیگر حوادث رخ‌داده در سطح شهر شاهرود طی شش‌ماهه اول سال جاری بوده است.

رضایی به دیگر اقدامات آتش‌نشانی در نیمسال اول ۹۸ اشاره کرد و افزود : ارائه آموزش در مدارس سطح شهر و بازدید ۴۰ مدرسه از ایستگاه‌های آتش‌نشانی باهدف ارتقای اطلاعات دانش آموزان نسبت به رسالت آتش‌نشانی و موارد ایمنی در کنار برگزاری سه دوره کلاس آموزشی برای داوطلبان آتش‌نشانی در زمره اقدامات سازمان آتش‌نشانی شاهرود بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شاهرود در ادامه از خریداری و تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر خبر داد و گفت: در نیمسال اول ۹۸ سه دستگاه خودروی سبک، ساخت و تجهیز یک دستگاه خودروی نیمه سنگین آتش‌نشانی توسط گروه جهاد خودکفایی سازمان و خرید یک دستگاه پمپ لجن کش خودکار شش اینچی در زمره اقدامات و توانمندی‌های آتش‌نشانی شاهرود بوده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان