شما اینجا هستید

اخبار » ۲۷ هزار و ۱۹۸ نفر از جمعیت استان خراسان شمالی بی سواد هستند

بجنورد – معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تنها در ۲ سال گذشته ۱۲ هزار نفر بی سواد استان آموزش های لازم را فرا گرفته و باسواد شده‌اند اما، براساس طرح سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، همچنان ۲۷ هزار و ۱۹۸ نفر از جمعیت این خطه بی‌سواد هستند.

به گزارش انتهاج، مهدی مودی در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ۶۳۲ هزار نفر باسواد شده پس از انقلاب مربوط به فعالیت‌های نهضت سوادآموزی و این معاونت در استان بوده است.

وی افزود: این درحالی است که آموزش و پرورش استان در بانک اطلاعاتی خود، تنها فهرست هفت هزار نفر از بی سوادان را در دست دارد و نامی از مابقی بی سوادان در دسترس نیست، از مرکز ملی آمار انتظار می رود تا فهرست این افراد را به ما ارائه کند تا بتوانیم برای جذب این تعداد بی سواد، برنامه ریزی و اقدام کنیم.

۲۷ دستگاه اجرایی استان در سوادآموزی مشارکت دارند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به مشارکت ۲۷ دستگاه اجرایی استان در امر سوادآموزی دو هزار و ۱۷۷ نفر سوادآموز، افزود: ۴۰ درصد از اهداف و برنامه های سوادآموزی استان قرار است با همکاری دستگاه های اجرایی محقق شود.

عباس سعیدی با بیان اینکه امسال جذب پنج هزار و ۴۹۱ نفر در برنامه های سوادآموزی استان هدف گذاری شده است، خاطر نشان کرد: از این تعداد دو هزار و ۴۵۴ نفر در دوره سوادآموزی، هزار و ۳۱۱ نفر در دوره انتقال و هزار و ۷۲۶ نفر در دوره تحکیم است.

وی یادآور شد: تاکنون چهار هزار و ۲۹۶ نفر در برنامه های سوادآموزی استان جذب شده اند که بر این اساس ۷۸.۲۳ درصد از برنامه ها، محقق شده است.

حدود ۴۹ درصد از سهم استان در دوره سوادآموزی جذب نشده است

وی تصریح کرد: تاکنون تمام برنامه های دوره انتقال و تحکیم، محقق شده است اما حدود ۴۹ درصد از سهم استان در دوره سوادآموزی جذب نشده است البته ثبت نام در این دوره تا پایان ماه جاری ادامه دارد.

سعیدی ادامه داد: امسال ۸۹.۳ درصد از افراد جذب شده در برنامه های سوادآموزی زن و مابقی مرد هستند، ۸۰ درصد از افراد ساکن روستا و مابقی در شهرها، جذب برنامه ها شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال ۳۸۱ نفر از نیروی های آموزش دهنده استان، برای جبران کمبود معلم در کلاس درس، به صورت حق التدریس در مدارس استان به کار گرفته شدند.

وی نبود رغبت در کلاس های سوادآموزی به علت مشکلات اقتصادی و معیشتی، کمبود اعتبار، نبود اهرم الزام آور برای سوادآموزی را از جمله مشکلات برای جذب و نگاهداشت سوادآموزان و بی سوادان عنوان کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان