شما اینجا هستید

اخبار » ۱۹ مورد کشفیات در حوزه گمرک استان سمنان

سمنان – مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: طی ۹ ماهه سال جاری ۱۹ مورد کشفیات در حوزه گمرک استان به ارزش ریالی بالای ۵۶ میلیارد ریال کشف‌شده است.

به گزارش انتهاج، حسن اسلامی راد در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان به میزبانی استانداری بابیان اینکه ، از افزایش چشمگیر در پرونده‌های بالای ۱۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومان قاچاق در استان خبر داد و اظهار کرد: کشفیات کالا حوزه قاچاق در استان ۴۰۳ میلیارد ریال است.

وی افزود: بیشترین میزان این کشفیات حوزه مشتقات فرآورده‌های نفتی را در بردارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

افزایش چشم‌گیر در پرونده‌های بالای ۱۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومان در استان

وی بابیان اینکه بالغ‌ بر ۴۰۳ میلیارد ریال اقلام مکشوفه طی ۹ ماهه سال جاری در حوزه قاچاق کالا بوده است، افزود: تمرکز حوزه مبارزه در ستاد بر باندهای قاچاق سازمان‌یافته کالا بوده است و افزایش چشم‌گیری در پرونده‌های بالای ۱۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومان در استان مشاهده می‌شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان بابیان اینکه طی سال جاری ۹۲ پرونده بالای ۱۰۰ میلیون تومان و ۱۶ پرونده بالای ۵۰۰ تومان کشفیات در استان وجود داشت، خاطر نشان کرد: طی سال گذشته ۳۱ مورد پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون و بالای ۵۰۰ میلیون در استان بود که این افزایش بیشتری طی سال جاری نشان از تمرکز بر این موضوع دارد.

اسلامی‌راد بابیان اینکه طی ۹ ماه سال جاری، ۸۱ جلسه کمیسیون و کمیته‌های ذیل آن با ۴۸۵ مصوبه برگزارشده است، تصریح کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۵ جلسه و ۴۶۸ مصوبه، بالغ‌بر ۲۴ درصد افزایش تعداد جلسات و ۳.۶ درصد افزایش تعداد مصوبات را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه در ابتدای سال جاری تبیین برنامه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ابلاغ اولویت‌ها به دستگاه‌ها انجام شد، یادآور شد: طی ۹ ماه سال جاری در شهرستان‌ها ۴۲ جلسه شهرستانی کمیسیون به ریاست فرمانداران با ۲۳۷ مصوبه برگزارشده است و همچنین ذخیره‌سازی مطلوبی از گندم در استان انجام و از خروج غیرقانونی آن جلوگیری شد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان بیان کرد: در حوزه پخش برنامه‌های مختلف و متنوع تلویزیونی، رادیویی و خبری با محوریت مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از کالای ایرانی در صداوسیمای مرکز سمنان، در چهارمین جشنواره رادیوتلویزیونی مرکز استان‌ها، سمنان به‌عنوان استان برگزیده انتخاب شد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان