شما اینجا هستید

اخبار » ۲۷۰ میلیارد ریال برای پل‌های روستایی خراسان شمالی اختصاص یافت

به گزارش انتهاج ، جعفر شهامت روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد ریال از این رقم از منابع استانی و ۲۰ میلیارد ریال از منابع ملی برای اجرای پل های روستایی اختصاص داده شده که علاوه بر آن، ۱۵۰ میلیارد ریال هم از منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، به این امر تخصیص خواهد یافت.

وی گفت: نبود پل در محورهای روستایی سبب شده تا پس از هر بارندگی، سیلاب، جاده ها را قطع و ارتباط روستاییان را مختل کند و در این زمینه بانگاه ویژه به اهمیت موضوع، تسریع پروژه ها در این حوزه مورد تاکید است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ساخت ۲۲ دستگاه پل در محورهای روستایی، در راستای حل مشکل مسدود شدن راه ها، در دستور کار است و تاکنون ساخت پنج دستگاه پل به پیمانکار واگذار شده است.

شهامت ابراز امیدواری کرد که در ماه جاری و براساس اعتبارات ابلاغی و اولویت بندی پروژه ها، اقدام لازم برای تعیین پیمانکار انجام شود و افزود: افزایش قیمت‌ها و تخصیص اعتبارات به صورت اسناد خزانه و نیاز پروژه های پل سازی به تخصیص نقدینگی، موجب کندی روند کار شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: برای اجرای ۲۲ دستگاه پل حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در تلاش هستیم از تمام منابع موجود برای تسریع عملیات اجرایی این پل ها بهره بگیریم.

مسدود شدن راه های روستایی در اثر سیلاب همواره مورد گلایه روستاییان خراسان شمالی بوده است.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان