شما اینجا هستید

اجتماعی » یک شهروند معلول به ازای هر ۵۶ نفر در مازندران

ساری – سرپرست بهزیستی مازندران گفت: به ازای هر ۵۶ نفر یک شهروند معلول در استان وجود دارد.

به گزارش انتهاج، جمال باقری در همایش نقش خانواده ، اظهار کرد: معاونت پیشگیری بهزیستی مازندران با مداخلات بهنگام، خدمات مشاوره، معاینات و غربالگری ژنتیک برای افراد دارای عضو معلول به صورت رایگان ارائه می‌کند تا از تولد نوزاد معلول و بروز انواع معلولیت‌ها پیشگیری به عمل آید.

سرپرست بهزیستی مازندران با بیان اینکه سیاست اصلی سازمان بهزیستی ارائه خدمات برای نگهداری و حضور فرد معلول در کانون خانواده است، افزود: در همین راستا ۶۶ مرکز توانبخشی روزانه به معلولین خدمات ارائه می‌کند علاوه بر آن در ۲۶ مرکز شبانه روزی نیز از معلولان نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم بهزیستی را به عنوان یک نهاد حمایتی می‌شناسند، با بیان اینکه بهزیستی تنها متولی امور معلولین در کشور است، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات توانبخشی، تأمین و واگذاری وسایل بهداشتی و کمک توانبخشی، پرداخت مستمری مراکز و حق پرستاری بیماران ضایعه نخاعی و همچنین پرداخت کمک هزینه تحصیلی معلولان محصل در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی تنها بخشی از خدمات معاونت توانبخشی بهزیستی مازندران به معلولان است.

باقری در ادامه با معرفی خدمات معاونت اجتماعی بهزیستی به زنان سرپرست خانوار و کودکان فاقد سرپرست مؤثر، به فعالیت خانه سلامت در حوزه نگهداری از دختران در معرض آسیب و خانه امن در حوزه نگهداری و توانمندسازی زنان اشاره و تصریح کرد: ۲۱ مرکز در سراسر استان از کودکان تحت پوشش سازمان که از طرف اورژانس اجتماعی معرفی شده‌اند نگهداری می‌کنند.

متقاضی فرزند خواندگی در مازندران بیشتر از تعداد فرزندان است

وی در خصوص بحث فرزندخواندگی، تعداد متقاضیان واگذاری را بسیار بیشتر از تعداد فرزندان دانست و افزود: طرح مشک برای واگذاری کودکانی که از طرف دادگاه هنوز تعیین تکلیف نشدند نیز در استان در حال اجراست به این شکل که در این طرح، کودکان نوزاد تا ۶ ساله‌ای که شرایط فرزندخواندگی ندارند و یا دارای والدین و مراقبان فاقد صلاحیت هستند با تأیید بهزیستی و حکم دادگستری تازمان واگذاری قطعی وتعیین تکلیف با عنوان «امین موقت» به خانواده‌های مورد اعتماد به صورت مهمان سپرده می‌شوند.

سرپرست بهزیستی مازندران در پایان با اشاره به اقدامات بهزیستی در حوزه مسکن و اشتغال مددجویان، با اشاره به همکاری فیمابین بهزیستی، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی در مسیر خانه دار شدن جامعه هدف، در خصوص مشوق‌های ارائه شده در حوزه اشتغال، یادآور شد: تا سقف پنجاه میلیون تومان وام اشتغال به معلولین و زنان سرپرست خانوار تسهیلات پرداخت می‌شود، ضمن اینکه برای کارآفرینانی که از جامعه هدف بهزیستی فرد توانمندی را بکارگیری کنند به ازای هر نفر تا سقف پنجاه میلیون وام و پنج سال معافیت از پرداخت حق بیمه ارائه می‌شود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان