شما اینجا هستید

اخبار » کشور دچار شیوع قابل توجه بیماری‌های غیر واگیر است

یزد- معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کشور در یزد گفت: کشور دچار شیوع قابل توجه بیماری‌های غیر واگیر همچون فشار خون و دیابت است که کم تحرکی و ورزش نکردن هم یک عامل مهم آنها است.
به گزارش انتهاج، سید عبدالحمید احمدی گفت: بحران کم‌تحرکی به شدت احساس می شود و این موضوع به این معنا است که مردم و جامعه ما آمادگی زیادی برای بیمار شدن دارد و نتیجه بیماری نیز افزایش هزینه‌های مادی، روحی و معنوی برای آحاد جامعه است.
احمدی با بیان این که کشور دچار شیوع قابل توجه بیماری‌های غیر واگیر است، تأکید کرد: دلیل اصلی بیماری‌های غیر واگیر همچون دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، تنفسی و سرطان، تغذیه ناسالم، کم‌تحرکی و بی‌تحرکی عنوان می‌شود که میزان آن در جمعیت ایران ۵۷ درصد است.
وی افزود: طبق آمار وزارت بهداشت متأسفانه آمار کم‌تحرکی استان یزد بالاتر از میزان کشوری یعنی ۶۵ درصد است که در این میان میزان کم‌تحرکی بانوان استان یزد ۷۰ درصد و میزان کم‌تحرکی مردان ۶۰ درصد است که هر دو آمار از میانگین کشوری بالاتر است.
این مسئول با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و هم‌افزایی برای غلبه بر کم‌تحرکی قالب بر فضای جامعه، افزود: کم‌تحرکی را باید بر پایه چهار محور جامعه فعال، مردم فعال، محیط فعال و سیستم فعال از بین برد.
احمدی ادامه داد: در حوزه جامعه فعال باید ذهن، بینش و آگاهی مردم را نسبت به ورزش تغییر دهیم، زیرا یکی از عوامل کم‌تحرکی عامل ذهنی است. لذا باید فرهنگ‌سازی از سنین خردسالی تا بزرگ‌سالی متناسب با شرایط آنان جهت آگاه‌سازی انجام شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان