شما اینجا هستید

اخبار » کشف ۳۰ قطعه پرنده سهره طلایی از یک شکارچی در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج – مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط ۳۰ قطعه پرنده سهره طلایی توسط محیط بانان این شهرستان از یک شکارچی متخلف خبر داد.

به گزارش انتهاج، سید اسدالله هاشمی با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان حین گشت و کنترل منطقه آزاد شهرستان بویراحمد یک نفر متخلف را به همراه ۳۰ قطعه پرنده سهره طلایی دستگیر کردند.

وی اظهار کرد: این شکارچی با استفاده از یک رشته تور، این تعداد قطعه پرنده سهره را به صورت زنده شکار کرده بود که در پی گشت و هوشیاری محیط بانان شهرستان بویراحمد و یگان حفاظت محیط زیست استان، شناسایی و دستگیر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست بویراحمد افزود: از این متخلف، تعداد ۳۰ قطعه پرنده سهره طلایی و تعدادی ادوات شکار از جمله قفس تور کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه تمامی این پرنده ها پس از کشف، با تایید دامپزشک و اطمینان از سلامتی آنها در دامان طبیعت رهاسازی شدند، خاطر نشان کرد: برای متخلف پرونده ای تشکیل و به همراه آلات مکشوفه برای اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال شده است.

هاشمی یادآور شد: جریمه حقوقی شکار و صید هر قطعه پرنده سهره ۲ میلیون ریال است که باید به حساب خزانه دولت پرداخت شود.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان