شما اینجا هستید

اخبار » کشف یک دستگاه فلزیاب از حفاران غیرمجاز در شهرستان اسفراین

به گزارش انتهاج، عباس توکلیان با اعلام این خبر افزود: شب گذشته ۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ در گشت مشترک نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان اسفراین با نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست در منطقه پیش قلعه سه حفار غیرمجاز به همراه یک دستگاه فلزیاب و متعلقات آن کشف و ضبط شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسفراین ادامه داد: دراین‌رابطه ۳ نفر باهویت معلوم و بومی دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

توکلیان گفت: حفاظت و صیانت از آثار تاریخی از جمله مواردی است که به‌شدت نیازمند همکاری و مشارکت مردم است و خوشبختانه در این زمینه شاهد فعالیت مؤثر دوستداران میراث‌فرهنگی و همکاری آنان در شهرستان هستیم.

او خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به‌دست‌آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان