شما اینجا هستید

اخبار » کرونا در خراسان شمالی یک قربانی گرفت

بجنورد – سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی خراسان شمالی از مرگ یک نفر در این استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش انتهاج، دکتر سیداحمد هاشمی با بیان اینکه تا امروز تست کرونای ۱۶ نفر در شهرستان های مختلف این استان مثبت اعلام شده است، گفت: از این تعداد بیشترین آنها با ۹ نفر مربوط به بجنورد است و کمترین آن یک نفر و مربوط به شهرستان اسفراین است.

وی اظهار کرد: در شهرستان های شیروان، مانه و سملقان و جاجرم نیز هر کدام ۲ مورد مبتلا به ویروس کرونا داشته ایم.

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد ۴۰ درصد ابتلاها در بیمارستان ها اتفاق افتاده است، افزود: مردم از مراجعه به بیمارستان ها برای معاینه پرهیز کنند و در صورت داشتن نشانه هایی از این ویروس ابتدا به مراکز بهداشت و درمانی مراجعه کنند تا بعد از بررسی وضعیت در صورت نیاز به بیمارستان منتقل شوند.

هاشمی یادآور شد: مراجعه این افراد به بیمارستان ها باعث می شود با قرار گرفتن در محیط های آلوده، احتمال ابتلا به این بیماری در آنها افزایش یابد.

۱۲ هزار و ۲۷۸ نفر در ورودی استان غربالگری شدند

وی با اشاره به کنترل ورودی های استان در منطقه چمن بید در مرز استان گلستان و فاروج از سمت خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: تاکنون غربالگری ویروس کرونا در ورودی استان بر روی ۱۲ هزار و ۲۷۸ نفر از طریق تب سنجی انجام شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به تمهیدات صورت گرفته برای مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا نیز اشاره کرد و گفت: هم اینک بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد را به صورت کامل به بیماران کرونایی اختصاص داده ایم و در شهرستان شیروان نیز به زودی یک بیمارستان برای این بیماران تخلیه، آماده سازی و تجهیز می شود.

وی با بیان اینکه فقط بیماران دارای علایم کرونا در بیمارستان امام حسن بجنورد پذیرش می شوند، تصریح کرد: بر این اساس بیماران داخلی، عفونی و قلب در بیمارستان تامین اجتماعی، اطفال در بیمارستان بنت الهدی و مغز و اعصاب، نورولوژی و تروما در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد زیر درمان قرار می گیرند.

وی با تاکید بر همکاری مردم برای مهار این بیماری از آنها خواست در خانه ها مانده و تنها برای انجام موارد خیلی ضروری خانه را ترک کنند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان