شما اینجا هستید

اخبار » کاهش ۳۱ درصدی واردات و ترخیص کالا در گمرکات بوشهر

بوشهر – مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: در هشت ماه امسال ۲۹۴ هزار تن انواع کالا از گمرکات استان بوشهر وارد گمرکات و ترخیص شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد کاهش دارد.

به گزارش انتهاج، بهروز قره‌بیگی از صادرات ۵.۸ میلیارد دلار از گمرکات این استان در ۸ ماه امسال خبر داد و با اشاره به صادرات غیرنفتی از ۱۴ گمرک استان اظهار کرد: کره، چای سیاه، لاستیک، خودروی سواری، موز، یراق‌آلات، تخمه آفتاب‌گردان و قطعات خودرو از جمله واردات کالا از گمرکات استان بوشهر در ۸ ماه امسال بوده است.

وی ارزش کالاهای وارداتی را ۷۳۸ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: ارزش کالاهای وارداتی از گمرکات استان بوشهر در ۸ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد کاهش دارد.

قره‌بیگی به درآمد گمرکات استان بوشهر در ۸ ماه امسال اشاره کرد و گفت: ۸۱۴ میلیارد تومان درآمد گمرکات استان بوشهر در ۸ ماه امسال وصول‌شده است.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر با تأکید بر توجه به فراهم شدن بسترهای لازم برای توسعه خدمات بازرگانی خاطرنشان کرد: در راستای تسریع خدمات تجاری در گمرکات استان بوشهر ضمن تجهیز به سامانه جامع گمرکی تجهیزات موردنیاز تأمین و راه‌اندازی شده است.

قره بیگی در ادامه با اشاره به اینکه در ۸ ماه امسال با احتساب میعانات گازی افزون بر ۱۷.۲ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادرشده است، تصریح کرد: محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع آبزیان، سبزی و صیفی‌جات کالاهای صادراتی بوده که کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، قطر، برزیل، عراق و پاکستان مقصد صادرات این کالاها بوده است.

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان