شما اینجا هستید

اخبار » پیش نویس طرح جامع مقابله با کرونا در خراسان شمالی تا آخر هفته جاری باید به صورت عملیاتی آماده شود

بجنورد – استاندار خراسان شمالی به تهیه پیش نویس طرح جامع مقابله با کرونا تا آخر هفته جاری به صورت عملیاتی تاکید کرد و گفت: یک بخش طرح جامع مقابله با کرونا، مربوط به حوزه پزشکی است در حالی که باید حوزه های امنیتی، انتظامی، اقتصادی، اجتماعی و اطلاع رسانی هم دیده شود.

به گزارش انتهاج، محمدعلی شجاعی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به اینکه مردم نباید از خانه های خود خارج شوند، اظهار کرد: به مردم توصیه می کنیم که در خانه بمانند و از تردد بی مورد و غیرضروری پرهیز کنند، زیرا مهمترین رکن در کنترل و ریشه کنی این بیماری، مشارکت آنها و رعایت بهداشت فردی و عمومی است.

وی با اشاره به اینکه به منظور تامین سلامت و جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا این استان امسال پذیرای مسافران و مهمانان نوروزی نخواهد بود، افزود: مردم مهمان نواز خراسان شمالی به دلیل شرایط موجود برای تعطیلات نوروز سال جدید قادر به پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی نخواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: نرم افزاری به نام «سروینا» برای عرضه مایحتاج مردم راه اندازی شده که بیش از سه هزار و ۲۰۰ قلم کالا به صورت اینترنتی را به فروش خواهد رساند.

این مقام عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: ۵ واحد تولیدی در استان راه اندازی شده که کمبود تجهیزات، کمبود منابع مالی و بانکی آنها را تامین کردیم تا به زودی به نقطه ای برسیم که بتوانیم بسته های بهداشتی را تولید و در استان توزیع کنیم.

ترخیص ۱۷۸ مشکوک به کرونا از بیمارستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۱۷۸ نفر از افرادی که مشکوک به کرونا بودند، بهبود یافته و مرخص شده اند، گفت: هم اینک ۹۶ بیمار مشکوک به این ویروس در بیمارستان های استان بستری هستند.

دکتر هاشمی افزود: بر اساس اعلام مراجع رسمی تاکنون ۳۴ نفر در استان خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و یک نفر بر اثر این بیماری جان باخته است.

وی خاطر نشان کرد: ماندن در خانه و پرهیز از خروج از منازل بهترین راه برای مصون ماندن از این ویروس و شکستن زنجیره انتقال آن است.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان