شما اینجا هستید

اخبار » همکاری ۱۱۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد کردستان

سنندج – مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از همکاری۱۱۰ وکیل نیکوکار در استان خبر داد و گفت: این تعداد وکیل از طریق همکاری با کمیته امداد کردستان مشکلات حقوقی مددجویان را به‌صورت رایگان پیگیری می‌کنند.

به گزارش انتهاج، محمدرسول شیخی زاده در دیدار با رئیس کانون وکلای این استان با تقدیر از همکاری این کانون در زمینه پیگیری مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان تحت حمایت، اظهار کرد: هم اکنون ۱۱۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد کردستان همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مددجویان به دلیل عدم آگاهی از حقوق قانونی خود و سردرگمی در پیچ و خم‌های اداری به محض روبرو شدن با مشکلات حقوقی و قضایی قادر به احقاق حق ‌و حقوق خود نبوده و با مشکلات مختلف مواجه می‌شوند، افزود: بنابراین در این موارد کارشناسان حقوقی این نهاد به‌عنوان یک مدافع مسلم حقوق محرومان، با در نظر گرفتن مقررات، ضمن راهنمایی و مشاوره، پیگیر مسائل حقوقی و قضایی مددجویان بوده و در احقاق حقوق آنان تلاش می کنند.

وی خاطر نشان کرد: این نهاد همچنین بر اساس تفاهم‌نامه با کانون وکلای استان کردستان تعدادی از پرونده‌ها را جهت قبول وکالت به این کانون ارجاع می‌دهد و از همکاری وکلای نیکوکار به نفع مددجویان بهره‌مند می‌شود.

بهره‌مندی از خدمات آموزشی وکلا و برگزاری کارگاه‌های آموزش مسائل حقوقی برای خانواده‌های تحت حمایت

شیخی زاده یادآور شد: بهره‌مندی از خدمات آموزشی وکلا و برگزاری کارگاه‌های آموزش مسائل حقوقی برای خانواده‌های تحت حمایت از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه است.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس مفاد تفاهم نامه مقررشده که در کنار اداره حقوقی این نهاد یکی از وکلای نیکوکار یک روز در هفته در ساختمان اداری کمیته امداد سنندج حضور پیداکرده و با ایجاد میز خدمت حقوقی ضمن معاضدت و ارائه مشاوره رایگان به مددجویان، پیگیر مشکلات حقوقی آنها شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان جلوگیری از تضییع حقوق محرومان، صیانت از تحکیم بنیان خانواده و اقدامات پیشگیرانه، شناسایی مددجویان دارای مشکلات حقوقی و ارجاع آن‌ها برحسب مورد به شورای حل اختلاف، فراهم نمودن زمینه احساس امنیت حقوقی، ایجاد تسهیلات حقوقی و قضایی در جهت رفاه حال مددجویان و ایجاد سرعت و دقت بیشتر در پیگیری امور حقوقی و قضایی مددجویان را از دیگر اهداف حوزه حقوقی این نهاد نام برد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان