شما اینجا هستید

اخبار » استان کرمان ۱۵۵ هزار بیسواد دارد

کرمان – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شمار بی سوادان استان کرمان ۱۵۵ هزار نفر است که ۵۳ درصد این آمار بانوان هستند.

به گزارش انتهاج، احمد اسکندری‌نسب در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کرمان، اظهار کرد: براساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۱۵۵ هزار نفر در استان کرمان بی سواد هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۳ درصد از این آمار را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: رودبار جنوب بیشترین و کوهبنان و زرند کمترین آمار بی سوادی را به خود اختصاص داده اند.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه افراد ۱۰ تا ۴۹ سال جامعه هدف سوادآموزی هستند، خاطر نشان کرد: اتباع بیگانه سهم ۵۰ هزار نفری در آمار بی سوادی استان کرمان دارند.

وی با اشاره به ایجاد محله‌های یادگیری برای مهارت‌آموزی به خانواده‌ها، یادآور شد: راه‌اندازی حلقه‌های کتاب و کتابخوانی، طرح خواندن با خانواده، توانمندسازی نیروی انسانی از جمله برنامه‌های حوزه سوادآموزی در استان کرمان است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه گفت: مقرر شده برای دوره ۹۸ و ۹۹ نسبت به سوادآموزی ۹ هزار و ۸۲۱ نفر در استان کرمان اقدام شود.

ضیاالدینی افزود: تاکنون دو هزار و ۵۴۴ نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان