شما اینجا هستید

اخبار » نخستین تست کرونا در خراسان شمالی مثبت اعلام شد

بجنورد  – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: پس از دریافت آخرین نتایج آزمایشات تخصصی ، نخستین بیمار کرونا در خراسان شمالی به ثبت رسید.

به گزارش انتهاج به نقل از وبدا، دکتر سید احمد هاشمی افزود: این بیمار چند روزی است که تحت مراقبت های درمانی قرار دارد و حال عمومی وی خوب ارزیابی شده و رو به بهبود است.

اقداماتی که برای پیشگیری از گسترش کرونا در خراسان شمالی در دستور کار است

وی از استقرار ایستگاه های سلامت در مسیرتردد و ورودی های شهرستان های استان خبر داد و اظهار داشت: به منظور غربالگری و اقدامات پیشگیرانه کرونا ویروس نسبت به استقرار ایستگاه های سلامت در ورودی شهر ها  اقدام کردیم .

دکتر هاشمی با اشاره به آغاز پیک کرونا در هفته جاری ، تاکید کرد: از مسافرت های غیر ضروری، سیاحتی، زیارتی و حضور در مکان های پر ازدحام به طور جدی خودداری کنید.

وی تاکید کرد: مهمترین راه انتقال ویروس کرونا و سرایت بیماری از طریق تجمعات مردم در کنار یکدیگر است لذا از برگزاری مراسم ترحیم و عروسی و مهمانی ها برای جلوگیری از گسترش کرونا در خراسان شمالی جدا خودداری کنید.

نحوه شستن دستها برای جلوگیری از گسترش کرونا

وی با بیان اینکه روزانه چند مرتبه باید دست ها با آب و صابون به مدت حداقل ٢٠ ثانیه شست و شو شود بر لزوم رعایت بهداشت فردی تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: جامعه امروز نیازمند حفظ آرامش روانی و رعایت بهداشت عمومی به عنوان مهم‌ترین روش مقابله با کرونا ویروس است.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: بزرگنمایی و ارایه نظرهای غیرکارشناسی پیرامون ویروس کرونا که عمدتا در شبکه‌های مجازی طرح می‌شود نه تنها به کنترل و مهار این ویروس کمک نمی‌کند بلکه ضمن برهم زدن آرامش جامعه، نوعی ترس و دلهره نیز بین شهروندان ایجاد می‌کند.

دکتر هاشمی از مردم خراسان شمالی بصورت جدی خواست برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در خراسان شمالی از خانه خارج نشوند و افزود: اگر مردم می خواهند گردش این ویروس مرموز در جامعه قطع شود، باید در خانه بمانند و این تنها راه است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان