شما اینجا هستید

اخبار » مکانیزه شدن ۲۰ پل عابر پیاده در قم

قم – مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از مکانیزه شدن ۲۰ پل عابر پیاده در استان طی سال آینده خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که شهرداری در دستور کار دارد، مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده است،

به گزارش انتهاج، علی نیک در نست خبری، با اشاره به اینکه  در حال حاضر ۵۲ پل عابر پیاده در شهر وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۲۰ پل عابر پیاده در سال آینده به آسانسور مجهز شده و ۱۳ پل مکانیزه دیگر نیز نصب خواهد شد.

وی همچنین از نصب ۳۲ دوربین تردد شمار در ورودی‌های شهر و رودخانه خبر داد و افزود: ۱۱۰ دوربین کنترلی و ۱۱۰ دوربین نظارتی در شهر فعال است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه رنگ‌آمیزی معابر در ارتقاء رفتار ترافیکی شهروندان تأثیرات مطلوبی دارد، خاطرنشان کرد: رنگ‌آمیزی در معابر بر اساس الگوی مشخص در سطح شهر انجام می‌شود.

وی اعتبار تخصیص داده شده برای رنگ آمیزی معابر را بیش از ۹ میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: برای رنگ آمیزی معابر در سال آینده نیز اعتباری بیش از ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نیک در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه صرف شده برای نصب و اجرای تابلوهای راهنمای مسیر اشاره کرد و افزود: طی امسال بیش از ۲ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده که در سال آینده این مبلغ به چهار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

ورود بیش از ۲۵ هزار خودرو به شهر قم در روزهای مناسبتی

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از ورود بیش از ۲۵ هزار خودرو به شهر قم در روزهای مناسبتی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۵ هزار و ۴۳۰ جایگاه پارک در هسته مرکزی شهر وجود دارد که نمی‌توانیم آن را بر اساس تعداد خودروهای واردشده به شهر افزایش بدهیم.

وی به افزایش پارکومترها از ۸ معبر به ۳۲ معبر اشاره کرد و گفت: این عملیات نیز برای گردش پارک و برقراری عدالت پارک در معابر شلوغ با سیستم جدید بعد از تصویب شورای شهر به اجرا می‌رسد.

نیک در پایان با بیان اینکه ایجاد مسیرهای ایمن پیش از اجرای سیستم‌های نوین دوچرخه‌سواری ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: طرح مطالعات ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده گسترده دوچرخه در شهر با همکاری دانشگاه قم آغازشده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان