شما اینجا هستید

اخبار » مقامات قضایی و نظارتی خراسان شمالی ورود کنند

ظهر امروز در طی جلسه برنامه ریزی دعوت از کاندیدا های پست شهردار بجنورد و نامه های رسیده، موضوع انتشار کلیپ فحاشی جمشید گریوانی عضو شورای اسلامی شهر بجنورد و اهانت به مردم روستای باغچق مورد انتقاد چند تن از اعضا قرار گرفت.

به گزارش انتهاج، مصطفی دلیریان عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در تشریح اهانت جمشید گریوانی به مردم شهید پرور روستای باغچق گفت: متاسفانه این رفتارهای جمشید گریوانی بارها تکرار شده که نظیر آن، ریختن آبروی نظام بخاطر قطره  چشم ۲ هزار تومانی بود.

دلیریان خطاب به گریوانی با بیان اینکه تمام قومیت های بجنورد برای ما محترم اند، تذکر داد: هیچ کس در هیچ جایگاهی و تحت هیچ عنوانی حق توهین به احدی از قومیت های شهر بجنورد را ندارد.

قهرمان چندین دوره مسابقات جهانی کوراش که از با اخلاق ترین و با افتخار ترین ورزشکاران کشور در میادین جهانی است  تاکید کرد : اگر امروز در مقابل این اهانت ساکت بنشینیم، فردا قوم دیگری را مورد اهانت قرار می دهید.

دلیریان خطاب به جمشید گریوانی با این سوال که کدام قانون به شما اجازه داده است که به شهروندان توهین کنید، تصریح کرد : شما به قومی توهین کردید که نسبت به جمعیت اش بیشترین شهید را به نظام و انقلاب تقدیم کرده است، شما به قومی توهین کردید که اولین شهید مدافع حرم را فدای حضرت زینب(س) کرد، این دیار پهلوان پرور همیشه در همه عرصه ها پرچم سه رنگ کشور  را در میادین جهانی به اهتزاز در آورده اند.

دلیریان ضمن دعوت اهالی دارالمومنین به حفظ آرامش گفت: ما تا این مسئله را به سرانجام نرسانیم رهایش نخواهیم کرد و از تمام مقامات قضایی و نظارتی استان درخواست ورود به این مسئله را دارم.

پهلوان دلیریان در انتها با این تذکر به جمشید گریوانی که اگر از امروز به بعد بخواهید مجددا اهانتی به قومیت های مختلف شهرستان بجنورد داشته باشید، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در قالب یک کار تمیز فرهنگی، آتش به اختیار عمل خواهیم کرد.

این بار ما هم می ایستیم و سکوت نمی کنیم.

علیرضا باغچقی عضو دوره های چهارم و پنجم شورای شهر بجنورد در ارتباط با این موضوع گفت: بنده نماینده مردم در پارلمان شورای شهر بجنورد هستم و ارادت بنده به قومیت های مختلف پوشیده نیست اما این بار انگشت روی خطه ای گذاشته شده که دوستی و معرفت را در کنار سایر قومیت های استان معنا کردند .

علیرضا باغچقی با بیان اینکه به زعم بنده رفتارهای تعدادی از افراد یک جریان در آستانه انتخابات مجلس رنگ و بوی انتخاباتی دارد و در این راستا پروسه ایجاد اختلافات قومیتی بسیار نگران کننده است، تاکید کرد: باید مراجع قضایی و امنیتی با جدیت به آن ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد : در کلیپ منتشر شده صراحتا فحاشی به  اهالی روستای شهید پرور باغچق صورت گرفته، این بار ما سکوت نخواهیم کرد و با یک غذر خواهی ساده ماجرا تمام نمی شود.

وی ادامه داد: برخی عادت کرده اند که در هوچی گری ها و هیاهو، فردی را جلو بیندازند و از وی دفاع کنند اما این بار ما هم می ایستیم و سکوت نمی کنیم.

این عضو شورای شهر افزود : عملکرد بنده و شما و هر یک از اعضای شورای شهر رافع مسئولیت نیست و باعث مصونیت از خطا، فحاشی، اهانت و هتاکی نشده و ملاک، رفتار امروز ماست.

وی تصریح کرد: بدون شک در این قضیه گذشتی وجود ندارد و باید مراجع قضایی به آن ورود پیدا کنند، اگر این اتفاق نیوفتد جلوی احساسات و هیجانات عمومی را نمی توان گرفت.

وی خاطر نشان کرد اگر تا شروع پروسه انتخابات مراجع قضایی پیگیر این ماجرا نشوند این تکلیف بر دوش خود مردم است که چه کسی را به عنوان شورای شهر بجنورد انتخاب کنند.

عضو شورای استان خراسان شمالی در انتها با تاکید بر اینکه ما فرزندان مکتب عاشوراییم و اولین لالایی مادرانمان در گوشهایمان هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه بوده است گفت: پاسخ یاوه گویی تان را قاطع خواهیم داد.

وی را به عنوان نایب رئیس شورا تلقی نمی کنم

سید محسن موسوی عضو دیگر شورای شهر گفت: این بار اولی نیست که آقای گریوانی این گونه اقدامات را انجام داده اند و اگر در مرحله اولیه مقاومت و ایستادگی صورت می گرفت این اتفاقات تکرار نمی شد. علت تکرار این مسائل کوتاهی عملکرد مجموعه بوده است. دوستانی اشاره به خدمات مالی این عضو شورای شهر دارند، در کدام بند قانونی این اجازه داده شده که خدمات مالی به این شکل به محرومین داده شود.

وی ادامه داد: نزدیک به فصل انتخابات هستیم جریانی در کشور به دنبال دوقطبی سازی است و این فضا هم در شورای شهر قابل مشاهده است. اتفاقی رخ داده، یا خطا است یا مورد دفاع است و اگر خطا است از سایر نمایندگان خواهشمندم حد اقل سکوت کنند.

موسوی خطاب به زهرا هاشمیان، یکی از نمایندگانی که به دفاع از گریوانی پرداخته بودند، گفت: از بین  ۹ نفر نماینده شورای شهر شما که رئیس کمیته بانوان هستید و به عنوان بانویی که کرامت دارد باید بیشتر معترض و آشفته ادبیاتی که مطرح شده است باشید نه این که از این رفتار غلط دفاع کنید.

این عضو شورای شهر در پایان تصریح کرد: از دیدگاه من کسی که رفتار های خارج از عرف و ناهنجار داشته باشد چه معزول شود چه معزول نشود، وی را به عنوان نایب رئیس شورا تلقی نمی کنم.نایب رئیس شورا باید عصاره ای از اخلاق و ادب اجتماعی باشد.

این سه عضو معترض با جدیت پیگیر عزل جمشید گریوانی از نایب رییسی شورای شهر بجنورد بودند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان