شما اینجا هستید

اخبار » معرفی ۱۹۶ طرح در گیلان جهت دریافت تسهیلات به بانک

رشت – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از معرفی ۱۹۶ طرح برای برخورداری از تسهیلات به بانک های عامل طی سال جاری خبر داد.

به گزارش انتهاج، آرش فرزام صفت در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در رشت، گفت: از این تعداد ۳۴ طرح مربوط به بخش کشاورزی با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات، ۱۴۱ طرح در بخش صنعتی با اعتبار ۷۵۷ میلیارد تومان و ۲۱ طرح در بخش گردشگری با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان است که در مجموع اعتبار برای این طرح ها ۸۸۵ میلیارد تومان می شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر پروژه های اقتصاد مقاومتی، پروژه های اقتصادی و سرمایه گذاری دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در اولویت پرداخت تسهیلات هستند.

وی از اشتغالزایی برای سه هزار و ۲۰۰ نفر از محل تبصره ۱۸ خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۱۱ میلیارد تومان تسهیلات برای ۳۰ طرح توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

فرزام صفت خاطرنشان کرد: مشکل برخی از طرح ها و واحدهای تولیدی تنها با پرداخت تسهیلات رفع نمی شود،از این رو، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان جهادکشاورزی مشکلات را رصد کنند.

لزوم راه اندازی سامانه رصد اشتغال در استان

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی سامانه رصد اشتغال در استان، یادآور شد: طی امسال با پرداخت ۱۱۱ میلیارد تومان تسهیلات برای ۳۰ طرح بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

دبیر ستاد هماهنگی طرح های توسعه راهبردی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه بر اساس قانون مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور تامین یارانه سود و تسهیلات را داشته باشد، گفت: تخصیص یارانه سود از ۲۰ درصد به۴۰ درصد افزایش یافته و منابع خوبی در تبصره ۱۸ تحقق پیدا کرده است

شراره کاووسی با اشاره به ابلاغیه دولت، اظهار کرد: بر اساس این ابلاغیه استان هایی که نتوانند تا پایان دی ماه سهمیه پیش بینی شده را جذب کنند ، جا به جایی منابع را در استان ها خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه عدم جذب اعتبارات تبصره ۱۸ موجب واگذاری آن به سایر استان ها می شود، افزود: بر اساس تبصره ۱۸ برنامه هایی در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در بخش صنعت ، گیلان از لحاظ تعداد پرداختی تسهیلات در رتبه نهم و از لحاظ میزان پرداختی در رتبه ۲۴ کشور قرار دارد .

وی با بیان اینکه تمرکز پرداختی بیشتر در تامین سرمایه در گردش بوده است ، گفت: از شش طرح برای تامین سرمایه در گردش ، طرح های نیمه تمام فقط یک مورد پرداخت شده و توسعه واحدهای موجود مبلغی پرداخت نشده است.

۲۸ طرح در استان نیازمند ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار

دبیر ستاد هماهنگی طرح های توسعه راهبردی گیلان، سرانه پرداخت تسهیلات در بخش صنعت را ۷۰ میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد : در حال حاضر ۲۸ طرح در بانک های عامل استان وجود دارد که نیازمند ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار است.

کاووسی با بیان اینکه سه بانک کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک تسهیلات بخش کشاورزی را پرداخت خواهد کرد، یادآور شد: بانک های عامل ۳۱۰ طرح با اعتبار ۴۱۶ میلیارد تومان را مورد بررسی قرار داده اند.

دبیر ستاد هماهنگی طرح های توسعه راهبردی گیلان گفت: از این تعداد ۲۴۲ طرح مورد پذیرش بانک ها بوده، اما تنها برای ۳۷ طرح بالغ بر هفت میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان