شما اینجا هستید

اخبار » مشارکت ۵۷ درصدی مردم خراسان شمالی در انتخابات

بجنورد – استاندار خراسان شمالی از مشارکت ۵۷ درصدی مردم استان در انتخابات خبر داد و گفت: مردم این خطه با حضور ۵۷ درصدی و ریختن ۳۷۷ هزار و ۳۹ برگه رای به صندوق‌ آراء، استان را به یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه مشارکت انتخاباتی تبدیل کردند.

به گزارش انتهاج، محمدعلی شجاعی، در نشست مشترک خبری هیات نظارت و ستاد انتخابات استان اظهار کرد: ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر در استان واجد شرایط رای دادن بودند که با مشارکت ۵۷ درصدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره خبرگان رهبری، این استان در ردیف استان های اول کشور در این شاخص قرار گرفت.

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در این دوره از انتخابات و نیز تقدیر از همراهی و کمک هیات نظارت استان با هیات اجرایی، این دوره از انتخابات را بسیار سالم عنوان کرد و افزود: تخلفات بسیار کم و خرد بود که همان ها نیز مورد بررسی قرار گرفت و البته تخلفات بزرگ و تاثیرگذار بر نتایج انتخابات نداشتیم.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی نیز اظهار کرد: منتخب مردم حوزه انتخابیه اسفراین برای مجلس شورای اسلامی امان الله حسین پور با کسب ۱۹ هزار و ۳۱۲ رای است.

ولی الله حیاتی یادآور شد: منتخب مردم در حوزه انتخابیه شیروان در مجلس شورای اسلامی علی جدی با کسب ۲۸ هزار و ۷۷۹ رای است.

وی خاطر نشان کرد: منتخب مردم در حوزه انتخابیه فاروج-قوچان در مجلس شورای اسلامی آذری با کسب ۴۴ هزار و ۳۳ رای است.

وی تصریح کرد: منتخبان مردم برای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بجنورد-گرمه-جاجرم-راز و جرگلان-مانه و سملقان، سید محمد پاکمهر و محمد وحیدی هستند که آمار نهایی آرای آنان اعلام خواهد شد.

آرای منتخب خبرگان هنوز قابل ارائه نیست

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار داشت: منتخب مردم استان در انتخابات میاندوره مجلس خبرگان رهبری نیز آیت الله غلامرضا فیاضی است که شمار آرای وی و رقیبش متعاقبا اعلام خواهد شد.

رای دهندگان زن، بیش از مردان

حیاتی با اشاره به ترکیب جنسیتی آرای انتخابات استان گفت: ۵۱ درصد از رای دهندگان استان در این انتخابات زنان و ۴۹ درصد مردان بودند.

وی در خصوص رده سنی رای دهندگان مجلس شورای اسلامی نیز افزود: بیشترین رای دهندگان با ۸۸ هزار و ۱۵۳ نفر در گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ بودند و کمترین با ۷۷ رای مربوط به افراد گروه سنی ۷۷ تا ۹۵ بود. که شامل ۷۷ رای است.

وی افزود: در انتخابات خبرگان رهبری، بیشترین گروه رای دهنده شامل ۹۱ هزار و ۶۶۲ نفر در گروه ۲۵ تا ۳۵ سال و کمترین آنان نیز با ۷۹ نفر، مربوط به گروه ۸۰ تا ۹۵ ساله ها بوده است.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان