شما اینجا هستید

اجتماعی » غیرفعال شدن برخی پاسگاه‌های محیط بانی خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: کمبود اعتبار در سال جاری سبب شده تا پاسگاه محیط بانی شهرستان راز و جرگلان تعطیل و برخی دیگر از محیط‌بانی‌های این استان به صورت موقت غیرفعال شود.

به گزارش انتهاج، سیداصغر مطهری روز سه‌شنبه اظهار داشت: شهرستان مرزی راز و جرگلان، تنها شهرستان استان است که در آن، اداره و یا نمایندگی تشکیل نشده است و پاسگاه محیط بانی آن پس از یک و نیم سال فعالیت، به علت محدودیت های اعتباری به تعطیلی کشیده شد.

وی گفت: ساختمان محیط بانی در راز و جرگلان، استیجاری بود و امسال، کمبود اعتبار، تامین اجاره بها را با مشکل روبه رو کرد به همین علت تعطیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: فرمانداری شهرستان راز و جرگلان، همکاری خوبی با ما داشت،  البته تلاش داریم تا با رایزنی های انجام شده، نمایندگی حفاظت محیط زیست در این شهرستان دایر شود.

وی با بیان اینکه برخی پاسگاه های محیط بانی استان به علت کمبود اعتبار، به صورت دوره ای و فصلی استفاده می شوند خاطرنشان کرد: محدودیت های اعتباری سبب شده است تا محیط بانی ها در برخی دیگر از مناطق، به صورت فصلی فعال و در مقطعی از زمان تعطیل شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه در شهرستان راز و جرگلان، منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست وجود ندارد گفت: البته رصد و نظارت ها بر مناطق آزاد در دستور کار است و در این زمینه، وسعت ماموریت های ستادی در این شهرستان بیشتر شده است.

 راز و جرگلان، ساختار اداری ندارد

وی با اشاره به اینکه راز و جرگلان تنها شهرستان است ساختار اداری ندارد اظهار داشت: تلاش داریم تا نمایندگی حفاظت محیط زیست در راز و جرگلان دایر شود و در این زمینه،  مکاتبات لازم انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: برای تامین نیرو، از سرجمع ردیف پستی سایر شهرستان ها حذف و نمایندگی راز و جرگلان راه اندازی می شود.

بر اساس این گزارش،  شهرستان راز و جرگلان به مرکزیت شهر راز، بخش‌های شمال و شمال غربی استان خراسان شمالی را به خود اختصاص داده و از شمال با کشور ترکمنستان، از شرق به شهرستان شیروان، از غرب به شهرستان مانه و سملقان و استان گلستان و از جنوب به شهرستان‌های بجنورد و مانه و سملقان محدود می شود.

بیشترین گستره جنگل های ارس خراسان شمالی در این شهرستان است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان