شما اینجا هستید

آذربايجان غربي » مایه کوبی ۳۲۰ هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در استان آذربایجان غربی

ارومیه – مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت : پیش بینی می شود در راستای اجرای دومین مرحله مایه کوبی ضربتی علیه بیماری تب برفکی ۳۲۰ راس دام سنگین در آبان ماه سال جاری در استان مایه کوبی می شود.

به گزارش انتهاج ، کامیار داهیم اظهار کرد : پیش بینی می شود در این طرح که به مدت ۳۰ روز کاری ادامه خواهد یافت، در صورت همکاری دامداران نزدیک به۳۲۰ هزار راس دام سنگین در بالغ بر ۳۰۰۰ واحد اپیدمیولوژیک در مدت یک ماه با همکاری ۱۰۰ مرکز مایه کوبی بخش خصوصی و نظارت تعداد ۲۰ اکیپ نظارتی بخش دولتی در این فاز واکسینه و ایمن سازی شوند.

وی با اشاره به اینکه اولویت برنامه واکسیناسیون در کانون های بیماری، مناطق و نواحی حساس و حوزه قرنطینه آنها، دامداری های صنعتی ،روستاهای اطراف، بازارهای هفتگی دام و روستاهای با جمعیت دامی بالا است ، افزود : یکی از راههای کنترل بیماری فوق العاده مسری و مهلک تب برفکی، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی– قرنطینه ای، واکسیناسیون مرتب و دوره ای جمعیت حساس گاو و گاومیش استان است.

وی با بیان اینکه دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند ، خاطر نشان کرد : دامداران می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی، عدم تردد در میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و ضد عفونی دامداری‌های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

وی از دامداران در خواست کرد برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری‌، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند.

وی در پایان افزود : همچنین جهت اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابجایی دامها در مدت زمان اجرای طرح خودداری کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان