شما اینجا هستید

اخبار » فقدان کارخانه بسته‌بندی عسل در دامغان

دامغان – مدیرعامل شرکت زنبورداران دامغان، گفت: فقدان کارخانه بسته‌بندی عسل در این شهرستان از مشکلات مهمی است که باید برای رفع آن اقدامی اساسی انجام شود.

به گزارش انتهاج، مجتبی حافظی در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به مشکلات ناشی از استقرار کلونی‌ها در مجاورت مزارع و باغ‌ها ، اظهار کرد: این شهرستان مهم‌ترین کانون تولید عسل در استان محسوب می‌شود. ۱۵ هزار کلونی زنبورعسل در دامغان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران دامغان از توزیع ۱۵۰ تن شکر و تجهیزات زنبورداری از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: کمبود نقدینگی و مهاجرت زنبورداران از استان‌های مجاور به دامغان از مهم‌ترین مشکلاتی است که این تشکل با آن درگیراست.

وی بابیان اینکه هرساله سرشماری سراسری کلونی‌های زنبورعسل در نیمه دوم مهرماه، توسط کارشناسان جهاد کشاورزی انجام می‌شود، تصریح کرد: تشکل زنبورداران با ۵۰۰ عضو در حال فعالیت است که خدمات متنوعی را در این راستا به زنبورداران ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از ظرفیت‌های دولت برای حمایت از زنبورداران در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: تقویت فعالیت زنبورداران در مناطق روستایی یکی از رویکردهای مهم این تشکل است که با حمایت سازمان تعاون روستایی محقق می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان