شما اینجا هستید

آذربايجان شرقي » فعالیت ۱۵۵ نیروی پارکبان در تبریز

تبریز – مدیر عامل سامانه آذر پارک ازفعالیت ۱۵۵ نیروی فعال پارکبان در سطح کلانشهر تبریز خبر داد و گفت: در حال حاضر نزدیک بر ۲۰۰ پارکبان به صورت تمام شیفت، مشغول فعالیت هستند.

به گزارش انتهاج، علیرضا میدانی در جمع خبرنگاران هدف از ایجاد سامانه هوشمند پارک حاشیه‌ای را، توزیع عادلانه پارک خودرو بین شهروندان عنوان و اظهار کرد: از دیگر اهداف این سامانه، کاهش سفرهای درون شهری و اختصاص درآمد حاصل برای ساخت پارکینگ است.

ثبت ۳۱ هزار پارک خودرو به صورت روزانه در تبریز

وی با اشاره به وجود ۴۴۰۰ جایگاه در کلانشهر تبریز، افزود : روزانه ۳۱ هزار ثبت پارک خودرو در سطح شهر انجام شده و ۴۰ هزار کاربر نیز از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

میدانی خاطر نشان کرد: نیم ساعت اول پارک خودرو در این سامانه رایگان است و پارکبانان امکان هیچگونه دستکاری در ثبت، خروج و حتی هزینه‌ پارک خودروها ندارند.

وی با اشاره بر اینکه تمامی پارکبانان از سوی این شرکت بیمه می‌شوند، ادامه داد : نزدیک بر ۲۰ نفر تحت کمیته امداد و هم چنین ۱۰ نفر تحت نظر بهزیستی نیز برای فعالیت در این سامانه جذب شده‌اند.

وی با بیان اینکه هزینه یک ساعت پارک خودرو، ۱۳۱۰ تومان است، یادآور شد : کل درآمد ناخالص، ماهانه ۹۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود که ۳۵ درصد به سازمان شهرداری داده می‌شود که مابقی نیز مربوط به شرکت می‌باشد .

میدانی در ادامه افزود : نزدیک بر ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، حقوق کارگران می‌باشد که ۱۱۰ میلیون نیز هزینه بیمه پارکبانان است که از طریق این شرکت پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: درآمدزایی این پروژه طی ۳۰ روز انجام گرفته است که ضمانت اجرایی طبق مصوبه ماده ۱۵ تبصره ۱ و ۲، بر عهده نیروی انتظامی است و هر گونه عدم پرداخت هزینه پارک خودرو به منزله توقف خودرو بوده و مبلغ ۲۰ هزار تومان نیز به عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود.

مدیر فنی سامانه آذرپارک با تأکید بر راه اندازی این شرکت در سال ۱۳۸۸ افزود : این شرکت حضور فعالی در ارائه خدمات ترافیکی و شهری داشته است .

راه اندازی کارواش سیار برای روشویی خودروها

وی افزود : در این سامانه نیز ظرفیت‌های خالی پارک خودروها نشان داده می‌شود و هم چنین راه اندازی کارواش سیار برای روشویی خودروها از طریق مواد نانو و بخارشو از دیگر اقدامات صورت گرفته از طریق این سامانه می‌باشد.

وی اظهار کرد : سامانه آذرپارک به دو صورت آنلاین و با در نظر گرفتن قطعی اینترنت، برای اولین بار در کشور، به صورت آف لاین نیز وجود دارد.

میدانی در پایان در رابطه با شارژهای باقی مانده در کلیدها که اکنون به یکی از اصلی‌ترین دغدغه مردم تبدیل شده است، افزود : این شرکت حاضر به همکاری با شهرداری برای رفع این مشکل می‌باشد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان