شما اینجا هستید

اخبار » فروش ۱۰ میلیارد ریال صنایع دستی در شهرستان قاین

بیرجند – سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین از فروش ۱۰ میلیارد ریال صنایع دستی از ابتدای سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش انتهاج، حمید عباس زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان قاین دارای قدمتی دیرینه در بافته های داری صنایع دستی است، گفت: هنرمندان زیادی از سالیان گذشته در رشته های جاجیم بافی، پلاس بافی، قارت بافی، سفره آردی فعالیت داشته اند.

وی به فعالیت ۴۰۰ هنرمند در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری قریب به یک میلیارد تومان از محل فروش صنایع دستی عاید این صنعتگران و هنرمندان شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین اظهار کرد: بافته های داری بیشترین میزان فروش صنایع دستی را به خود اختصاص داده اند که نشان دهنده استقبال مردم از هنرهای کهن دارد.

وی با بیان اینکه در راستای فروش هرچه بیشتر محصولات صنایع دستی برنامه هایی مانند ایجاد بازارچه های فصلی و شرکت در نمایشگاه های مختلف برنامه ریزی می شود، خاطر نشان کرد: ۱۰ غرفه از شهرستان قاین در چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی حضور دارند.

وی نمایشگاه را بستری مناسب برای فروش صنایع دستی برشمرد و تصریح کرد: از ابتدای فعالیت نمایشگاه تاکنون بیش از ۱۷ میلیون تومان از محصولات صنایع دستی به فروش رفته و پیش بینی می شود این میزان تا آخر فعالیت نمایشگاه به ۲۵ میلیون تومان برسد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان