شما اینجا هستید

اخبار » رصد بازار استان خراسان شمالی توسط ۲۰ گروه بازرسی

بجنورد – معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در حال حاضر۲۰ گروه، کار نظارت و بازرسی از بازار استان را بر عهده دارند که نیمی از این تعداد مربوط به شهر بجنورد است.

به گزارش انتهاج، محمد کرمیان فر با اشاره به اینکه نظارت بر بازار همچنان با قوت ادامه دارد و به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا، بازرسی ها بر نحوه عرضه محصولات مختلف با همان شدت انجام می شود، اظهار کرد: برای رسیدگی بهتر به شکایات، ۲ کانکس بازرسی در میادین شهید و کارگر، در مرکز شهر بجنورد مستقر شده است و در هر کدام از شهرهای شیرون و اسفراین هم یک کانکس بازرسی فعال شده است که شکایت های مردم را به صورت آنی مورد رسیدگی قرار می دهد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم در پیشگیری از تخلف صنوف، افزود: مردم از خریدن کالاهای بدون برچسب و فاقد قیمت مندرج، خودداری کنند و با این روش در جلوگیری از تخلفات احتمالی سهیم باشند.

کرمیان فر خاطر نشان کرد: مردم علاوه بر مراجعه به کانکس های بازرسی مستقر در میادین اصلی شهرها، می توانند شکایات خود را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ منعکس کنند و همچنین می توانند تخلفات مشاهده شده را در سامانه www.۱۲۴.ir ثبت کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

 تشکیل ۴۲۰ پرونده تخلف در استان

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه رسیدگی به شکایات مربوط به افزایش خودسرانه قیمت ها، با اولویت رسیدگی می شود، گفت: سه هزار و ۶۱۵ مورد بازدید از اصناف خراسان شمالی و همزمان با تشدید نظارت‌ها بر بازار استان انجام شد که منجر به تشکیل و بررسی ۴۲۰ فقره پرونده تخلف شده است.

کرمیان فر با اشاره به اینکه بیشترین پرونده های تخلف با ۲۴۳ فقره، مربوط به بجنورد است، اظهار داشت: همچنین بیشترین تخلف مشاهده شده در بازار مربوط به عدم درج قیمت، گران فروشی و صادر نشدن فاکتور بوده است و بخش خوار و بار، خدمات و حمل و نقل بیشترین شاکیان را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۸۸ مورد شکایت مردم از اصناف، مورد بررسی قرار گرفته که منجر به شناسایی ۶ متخلف شده و ۷۴ مورد شکایت در دست بررسی است، چهار مورد منجر به رضایت شاکی شده و چهار مورد غیر متخلف بوده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان