شما اینجا هستید

اخبار » فرهنگ عاشورا ، فرهنگی برای همه مردم جهان

اسفراین – نماینده مردم اسفراین: امام حسین (ع) درس رشادت، شجاعت و آزادگی را به دنیا داد و این آزادگی چون با فطرت انسانها سازگار است در همه عالم هوا خواه دارد.

دکتر هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی؛ در حاشیه مراسم عزاداری عاشورا در اسفراین، در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار انتهاج گفت: عاشورا در سال ۶۱ قمری اتفاق افتاد و آن زمان محدود به کربلا بود، اما در حال حاضر نه تنها بین مسلمانان بلکه بین اقلیت های مذهبی و ادیان دیگر نیز گسترش پیدا کرده و افراد زیادی از ادیان مختلف به امام حسین(ع) ارادت دارند، چرا که امام حسین(ع) درس رشادت، شجاعت و آزادگی را به جهانیان داد و این آزادگی چون با فطرت انسانی سازگار است در همه عالم هوا خواه دارد.

عاشورا با سبک زندگی مردم گره خورده است

وی افزود: عاشورا با سبک زندگی مردم گره خورده است. مردم از اقشار و گروه های مختلف طی یک سال تلاش می کنند تا بخشی از اندوخته خود را صرف برنامه های ایام محرم کنند.

قوامی در خصوص تحریم ها و تاثیر فرهنگ عاشورا توضیح داد: دشمنان امام حسین(ع) از شب عاشورا آب را بر او و یارانش تحریم کردند، اکنون ما نیز تحریم و همراستا با فرهنگ عاشورا و به دنبال آزادگی و نفی سلطه هستیم.

وی ادامه داد: نظام سلطه از این فرهنگ ایستادگی خوشش نمی آید اما درس ایستادگی و آزاد مردی که عاشورا به مردم داده باعث شده است که تحریم ها از سال گذشته تا کنون بی اثر شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا فکر میکرد ما روزانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت میفروشیم و اگر این میزان صفر شود مردم تسلیم می شوند؛ اما امروزه ما ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار بشکه نفت به پالایشگاه های داخل وارد میکنیم و بنزین و گازئیل صادر میکنیم. اینها الهام گرفته از فرهنگ عاشورا است.

در پایان وی با توصیه ای به مسئولین گفت: امیدوارم مسئولین با مردم و فرهنگ عاشورا همراستا و همراه شوند و از راه کربلا و امام حسین (ع) جدا نشوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان