شما اینجا هستید

اخبار » عزم دستگاه قضایی در برخورد با تغییر کاربری غیر مجاز در خراسان شمالی

به گزارش انتهاج به نقل از روزنامه خراسان شمالی،دادستان عمومی و انقلاب بجنورد در همایش روز ملی شوراها در بجنورد، از تغییر کاربری باغ ها به باغ ویلا در برخی روستاهای گردشگری انتقاد کرد و گفت: در برخی مناطق دیده می شود زمین را تکه تکه کرده و به فروش گذاشته اند، مالکانی که به آن جا می آیند، هنجارهای روستایی را ندارند و این امر باعث تعارض می شود که این تعارض ها باعث نزاع های دسته جمعی در بجنورد شده است.

«محمدیاران» بیان کرد: باغ کشاورزی باید برای کشاورزی بماند، اگر به باغ ویلا تغییر یابد دیگر باغ نیست، کاربری آن همان لهو و لعبی می شود که آن جا اتفاق می افتد و با این کار هنجار و داشته های روستاییان لگد مال می شود.

مدعی العموم خاطرنشان کرد: استان ما استان کشاورزی است و شوراهای روستاها باید تلاش کنند باغ ها و زمین ها برای کشاورزی بماند اگر می خواهید روستا، شورا و دهیاری، صفا و صمیمیت بین مردم بماند باید کشاورزی ما باقی بماند.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد، درباره مهمترین شاخص های مورد انتظار درباره انتخابات گفت: حوزه نمایندگی مجلس اهمیت زیادی دارد. اما نباید فراموش کرد شما را مردم برای مردم سالاری دینی انتخاب کرده اند و باید سعی کنید مقدمات یک انتخابات درست را فراهم کنید.

وی افزود: اگر متوجه شدید از هم اکنون سوء جریانی مانند تطمیع وجود دارد، برخورد کنید.

این‌مقام قضائی میزان مشارکت عمومی در انتخابات استان را خوب و مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: مردم را در مشارکت سهیم کنید. سوء جریان هایی از برخی استان ها گزارش می شود اما همراهی شوراهای روستا می تواند مشکلات مردم را به حداقل برساند.

وی درباره جرائم خاص در استان بیان کرد: استان ما از این جهت در وضعیت مطلوبی به سر می برد و جرایم خشن و سازمان یافته و سرقت های مسلحانه در آن اتفاق نمی افتد به طوری که در سال ۹۵ فقط یک فقره قتل عمد اتفاق افتاد.

«محمدیاران» سیل اخیر را زنگ خطر و یک هشدار جدی برای استان دانست و افزود: اگر سیل ادامه می یافت ممکن بود برخی روستاها از بین برود و در این سیل برخی روستاها و شهر بجنورد در معرض خطر قرار گرفت.

وی با بیان این که بعضی از کشاورزان در مجاورت و حریم و بستر برخی مسیل ها و رودخانه ها کشت می نمایند و یا زمین ها را تصرف کرده اند، اظهارکرد: شرکت آب منطقه ای در این زمینه به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده و دستور می دهم آب منطقه ای با کمک شوراها این مشکل را رفع کند.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد، خاطرنشان کرد: خط قرمزی به نام سلامتی مردم داریم و نمی توانیم اجازه بدهیم فردی آن را به مخاطره بیندازد.

وی اعضاء شوراهای شهر و روستاها را نمادی از مردم سالاری دانست و گفت: از یک طرف مردم شما را انتخاب کرده اند و از سوی دیگر جایگاه حقوقی دارید.

محمدیاران افزود: در حوزه کشت خشخاش،قانون برای شوراها وظیفه و تکلیف معین و مقرر کرده است که اگر فردی اطلاع داشته باشد دیگری خشخاش کشت می کند و گزارش ندهند،عمل او جرم محسوب می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان