شما اینجا هستید

آذربايجان شرقي » طولانی شدن پروسه صدور پروانه تقصیر شهرداری نیست

تبریز – شهردار تبریز از صدور پروانه ساخت و ساز در ظرف یک هفته برای متقاضیان خبر داد و گفت: طولانی شدن پروسه صدور پروانه تقصیر شهرداری نیست.

به گزارش انتهاج، ایرج شهین باهر در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اهمیت موضوع صدور پروانه از سوی شهرداری، گفت: مدت زمان صدور پروانه از سوی شهرداری تبریز یک هفته و حداکثر تا ۱۰ روز است و اگر این زمان طولانی تر می شود، دستگاه های دیگر دخیل هستند و نباید مقصر را شهرداری دانست.

وی اظهار کرد: سال ها است که در بحث صدور پروانه، شهروندان مدت زمان زیادی را در مجموعه های مختلف شهرداری و سایر ارگان ها درگیر می شوند، اما مردم باید بدانند که طولانی شدن پروسه صدور پروانه تقصیر شهرداری نیست.

شهین باهر با اشاره به اینکه تمام دستگاه ها و نهادهای اجرایی و خدماتی در قوانین خود مواردی را آورده اند که آن را به صدور پروانه از سوی شهرداری ربط داده اند، افزود: این موضوع یکی از دلایل اصلی و محوری در طولانی شدن این پروسه است و متاسفانه کوتاهی دیگر دستگاه ها به نام شهرداری زده می شود.

وی ادامه داد: مردم بدانند که صدور پروانه در شهرداری با وجود استعلام ها تنها در مدت یک هفته انجام می شود، اما در این مسیر تعدادی از دستگاه ها با کوتاهی در انجام وظایف خود این مدت را تا ۶ ماه طول می دهند تا درخواست شهروندان به انجام برسد.

وی خاطر نشان کرد: بعضی دستگاه های مرتبط با صدور پروانه پشت شهرداری مخفی می شوند و مطرح شدن این موضوع در جلسه امروز شورای شهر بدون تردید به شفاف سازی صدور پروانه کمک می کند.

شفافیت ویژگی اصلی تعرفه عوارض محلی سال ۹۹

وی در ادامه این نشست شفافیت را ویژگی اصلی تعرفه عوارض محلی سال ۹۹ تبریز عنوان و  تصریح کرد: این تعرفه ها با رویکرد شفافیت، سادگی و غیر قابل تغییر بودن توسط شهرداری آماده شده است و سعی کرده‌ایم این تعرفه ضمن تسهیل در امور شهروندان، بین مناطق شهرداری وحدت رویه ایجاد کند.

شهین باهر توجه به پویایی شهر، احیای بافت فرسوده و کسب درآمدهای پایدار را از دیگر رویکردهای تعرفه عوارض محلی سال ۹۹ عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در تعرفه عوارض محلی تلاش شده است خدمات کمی و کیفی شهرداری افزایش یابد، یادآور شد: برای تدوین این تعرفه از تجارب سال های گذشته و نظرات عوامل و مجریان استفاده کرده ایم.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان