شما اینجا هستید

اخبار » ضرورت استفاده حداکثری از کمک نمایندگان محلات، هنرمندان و بسیج برای مقابله با کرونا

به گزارش انتهاج، سید محمد رستگاری در نشست با جمعی از هنرمندان شهرستان یزد برای بررسی موضوع شیوع کرونا و کمکرسانی همه گروه ها و انجمن ها و بخش خصوصی گفت: در شرایط فوق بحران هستیم و هم اکنون شرایط با موج اول کرونا بسیار متفاوت است.
وی با بیان اینکه همه دنیا درگیر موج سوم کرونا است، افزود: شهرستان یزد در موج سوم کرونا شرایطی بسیار متفاوت دارد به طوری که از اول شهریور تا الان تعداد مبتلایان پنج برابر و تعداد فوتی ها بر اثر کرونا دو برابر شده است.
وی عنوان کرد: با توجه به سیر صعودی این بیماری و فصل سردی که در پیش داریم همچنین محدودیتی که در منع رفت و آمد ها داریم پیش بینی می شود شرایط سختی در پیش باشد و نیازمند کمک همه انجمن های مردم نهاد، بسیج و …هستیم.
فرماندار یزد گفت: به گفته مسئولان علوم پزشکی یزد در صورتی که تعداد بیماران به ۷۰۰ نفر در روز برسد و توان بخش خصوصی را هم به کار بگیریم امکان بستری کردن همه بیماران وجود ندارد و در صورت افزایش آمار مبتلایان حتی امکانات و نیرو برای رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا نداریم.
رستگاری بیان کرد: محلات باید حداکثر همراهی را داشته باشند به طوری که در نانوایی ها و سوپری ها و اگر مهمانی هایی شاهد هستند در محلات باید به مردم تذکر بدهند.
وی با اشاره به اینکه امکانات دولت برای رصد تمام محلات کم است، گفت: تیم های زیادی هر روز بلوار ها و خیابان ها را رصد می کنند و بسیاری مراکز پلمپ شد ولی به علت محدودیت در تعداد نیرو تمام محلات امکان رصد ندارند لذا باید خود مردم و نمایندگان محلات همکاری جدی داشته باشند.
رستگاری بیان کرد: با توجه به اینکه در شرایط کنونی نیاز به خلاقیت برای مقابله با شیوع کرونا داریم از هنرمندان دعوت شد تا با همفکری راهکارهای خلاقانه برای آگاهی بخشی به کودکان و خانواده ها پیشنهاد و اجرایی شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان