شما اینجا هستید

اجتماعی » ضدعفونی شهر قم توسط سپاه

قم – جانشین فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی‌بن ابی طالب(ع)‌ سپاه قم،‌ گفت:‌ نیروی زمینی سپاه پاسداران با همکاری ارتش و ناجا عملیات ضدعفونی محیط‌های شهری قم را از هشت روز پیش آغاز کرده و همچنان این اقدامات در مسیر مقابله با کرونا ادامه دار است.

به گزارش انتهاج، به نقل از روابط عمومی سپاه قم، امیرحسین موحد اظهار کرد: به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار ارتش، ناجا و شهرداری عملیات ضدعفونی محیط‌های شهری قم را با توافق مرکز بهداشت از هشت روز پیش آغاز کرده و این طرح همچنان ادامه دارد.

در مکان‌هایی که آمار مبتلایان بالاتر است، هر سه روز یکبار ضد عفونی صورت می‌گیرد

وی افزود: عملیات پاکسازی بیمارستان ها، ایستگاه راه آهن، ترمینال مسافربری، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران هر ۴۸ ساعت یکبار اجرا می‌شود و در بقیه مراکز جمعیتی و مناطق پر تردد از جمله بازار، میدان میوه و تره بار، برخی از خیابان‌ها که از لحاظ بهداشتی نیاز بیشتری دارند و همچنین در مکان‌هایی که آمار مبتلایان بالاتر است، هر سه روز یکبار ضد عفونی صورت می‌گیرد.

موحد خاطر نشان کرد: این عملیات پس از ابلاغ فرمانده کل سپاه بر اساس توافق وزارت بهداشت از پنجشنبه هشت اسفند ماه آغاز شد و با همکاری نیروهای جنگ نوین لشکر ۱۷ قم، نیروهای جنگ نوین گروه ۲۴ بعثت از بروجرد، گردان جنگ نوین ارتش، شهرداری، یگان ویژه ناجا و عده‌ای از مردم که به صورت خودجوش با تراکتور آمده اند صورت گرفت و تا هر زمان که مسئولان استان تشخیص دهند ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به تعداد دستگاه‌های فعال در این عملیات افزود: پاک سازی مناطق نامبرده به وسیله ۴ خودروی سنگین ارتش، ۵ دستگاه خودرو و یک تانکر آب از سپاه، ۶ دستگاه خودروی سنگین از نیروهای گردان بعثت از بروجرد، ۲ دستگاه از ناجا و با ۱۵ دستگاه خودروی سبک از شهرداری (ویژه بوستان ها، محل بازی کودکان و عابربانک ها) اجرا می‌شود.

روزانه ۲۱۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی در این عملیات استفاده می شود

جانشین لشگر ۱۷ امام علی ابن ابیطالب(ع) تصریح کرد: روزانه ۲۱۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی در این عملیات استفاده می شود.

به گفته کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا روز جمعه موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۴ هزار و ۷۴۷ تن و فوت ناشی از آن نیز به ۱۲۴ تن رسیده و همچنین ۹۱۳ تن بهبود یافته‌اند.

شهروندان باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان