شما اینجا هستید

اخبار » صید ماهیان استخوانی در گیلان ۵۷ درصد کاهش یافت

رشت – معاون شیلات گیلان از کاهش ۵۷ درصدی صید ماهیان استخوانی در مقایسه با سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۳۶ تن انواع ماهیان استخوانی صید شده است.

به گزارش انتهاج، اکبر ایلدریم با اشاره به اینکه صیادان گیلانی از ابتدای آغاز فصل صید در ۳۳۶ تن انواع ماهیان استخوانی صید کرده‌اند، اظهار کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد کاهش داشته است.

وی به علت کاهش صید نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه صید ماهیان استخوانی در دریای خزر به شرایط مساعد آب و هوایی بستگی دارد در این مدت شاهد نامساعد بودن شرایط جوی در استان گیلان بوده ایم.

معاون شیلات گیلان در ادامه با بیان اینکه از ۵۵ روز کاری صید ماهیان استخوانی تاکنون ۱۲ روز شاهد کولاک بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: انتظار می رود در مدت باقی مانده از فصل صید با مهاجرت ماهی سفید به ساحل بتوانیم این میزان کاهش صید را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان کاهش صید در از گونه کفال بوده است، تصریح کرد: از ۳۳۶ تن ماهی استخوانی صید شده ۱۱۱ تن از نوع ماهی سفید، ۱۹۲ تن کفال و سه تن نیز از انواع گونه های دیگر بوده است.

ایلدریم ارزش ریالی ماهیان صید شده را ۱۵۳ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: چهار هزار صیاد از ۴۲ شرکت صید پره اقدام به صید ماهیان استخوانی از دریای خزر می کنند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان