شما اینجا هستید

اجتماعی » برپایی جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما

بجنورد- به گزارش انتهاج به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، صبح امروز نشست کمیسیون های تخصصی خبر و فضای مجازیِ بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما، در دانشگاه دولتی بجنورد آغاز شد.

قرار است در این مرحله آثار برتر از میان ۱۴۶ اثر در حوزه سیما، ۴۵۴ اثر در حوزه صدا، ۲۴۷ اثر در حوزه فضای مجازی، ۵۳۰ اثر در حوزه خبر، ۲۶۸ اثر در حوزه شعر و موسیقی و  ۲۹۷ اثر در حوزه پژوهش و تحقیقات، در این مرحله معرفی و به صاحبان آثار برتر جوایز اهدا شود.

۹ هزار و ۲۹۷ اثر  به دبیرخانه بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما ارسال شده بود.

شعار جشنواره «شبکه‌های استانی، توسعه پایدار و رونق تولید» است چراکه توسعه پایدار نخستین رسالت شبکه‌های استانی است.

بجنورد از ۲۵ تا ۲۷ مردادماه میزبان این جشنواره بزرگ هنری و رسانه ای است.

باورپذیری، کیفی بودن و نقد مشفقانه، از بایسته های رسانه

معاون امور استان های سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم آغازین بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان ها در دانشگاه دولتی بجنورد گفت: اعتماد افزایی، جذابیت و تاثیر گذاری، توجه به زبان و ادب فارسی، تقدم کیفیت بر کمیت خبر، مستدل و باورپذیر بودن تولیدات، پرهیز از تبلیغات غیر واقعی، نشاط آفرینی، پرهیز از سیاه نمایی، نقد مشفقانه، توجه به سیاست ها، رویکردها و خط مشی های رسانه ، نظارت موثر و کارآمد بر عملکرد مجریان‌ و گزارشگران، بایسته هایی است که بر اساس خط مشی خبر باید در جامعه کنونی اجرایی شود.

کسب رتبه برتر خبر استان فارس در آسیا ویژن
علی دارابی با اشاره به قدرت ایران اسلامی افزود: ایران امروز پنجه در پنجه ابر قدرت جهان انداخته و آن ها اکنون مذاکره با ایران را دنبال می کنند.
وی همچنین از نیروهای خوب و متعهد در استان هایی که درگیر موضوع سیلاب بودند قدردانی کرد.

معاون امور استان های صداوسیما  کسب رتبه برتر خبر استان فارس در آسیا ویژن را از افتخارات اخبار استان ها دانست.

تاکید معاون رسانه ملی بر ارتقای تولید محتوا در فضای مجازی

دارابی در جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما بر به کارگیری و تربیت نیروهای خلاق و کارآمد در حوزه فضای مجازی تاکید کرد. معاون امور استان های سازمان صداوسیما در نشست کمیسیون فضایمجازی بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما در بجنورد گفت:  در فضای مجازی شاهد فرایند جدیدی هستیم که تعاملی بودن، حضور اجتماعی، استقلال، خصوصی و شخصی بودن از ویژگی های آن است.

علی دارابی افزود: این ابر رسانه، امروز با رسانه های پرقدرت رقابت می کند و قابل حذف نیست و البته فرصت ها و تهدیدهایی برای جامعه امروز دارد.
وی سرعت انتشار اخبار، سهولت دسترسی، کاربران جوان و فعال به عنوان سرمایه کم نظیر برای تولید دانش و تعامل با مخاطب را از فرصت های آن عنوان کرد و گفت: فضای مجازی، امکان مخاطب شناسی، نمایش جذابیت های نوین و سیاستگذاری برای تولید محتوا را ایجاد کرده است.
معاون رئیس رسانه ملی در خصوص تهدیدهای فضای مجازی نیز گفت: تغییر الگوی سبک زندگی و تغییر هویت و متزلزل کردن بنیان خانواده از جمله این تهدیدهاست به طوری که ۳۰۰شبکه فارسی زبان، امروز علیه ایمان، باورها و اعتقادات مردم ما فعالیت می کنند.
دارابی افزود: براساس نظرسنجی های اخیر، ۷۰درصد مردم ایران عضو فضای مجازی هستند.
فضای مجازی به اندازه خود انقلاب اهمیت دارد
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت توجه به فضای مجازی گفت: فضای مجازی به اندازه خود انقلاب اهمیت دارد و ما باید در این فضا، نیروهایی علاقه مند و متخصص و آگاه به سیاست های سازمان تربیت کنیم.
معاون رئیس رسانه ملی، همچنین بر الگوسازی و تولید محتوای فضای مجازی برای برنامه های رادیویی و تلویزیونی، ارتقای سواد رسانه ای و برندسازی در این فضا  تاکید کرد و با اشاره به سرعت لحظه ای پیشرفت در این فضا گفت: فرصت آزمون و خطا نداریم و باید معاونان این فضا باید برای تولید محتوا تلاش بیشتری کنند.
حمیدرضا زندی رئیس کمیسیون فضای مجازی و مدیرکل فضای مجازی معاونت امور استان ها نیز در این نشست گفت: فضای مجازی یک فرصت بالقوه است که می تواند به عنوان یک رسانه مکمل و نوآور  در خدمت بیشتر مردم قرار گیرد.
در این نشست از ۲۱ برگزیده حوزه فضای مجازی این جشنواره، قدردانی شد.

تجلیل از صاحبان ۳۳ اثر خبری در جشنواره بیست و دوم تولیدات مراکز صداوسیما

مدیرکل اخبار استان‌های سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم آغازین بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما، در دانشگاه دولتی بجنورد گفت: از میان پنج هزار و ۷۰۰ اثر حوزه خبر، ۵۳۰ اثر در اختیار داوران قرار گرفت که ۳۳ اثر، عنوان برتر را به خود اختصاص داد.

علی علوی با اشاره به اینکه موضوع سیل امسال به بخش ویژه جشنواره اضافه شد افزود: مرکز فارس با پنج جایزه بهترین عملکرد را داشت و اصفهان و تبریز دوم و سوم شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان