شما اینجا هستید

اخبار » صادرات ۷۶۰ میلیون دلار محصولات تولیدی استان مرکزی به خارج از کشور

اراک – مدیرکل گمرکات استان مرکزی از صادرات ۷۶۰ میلیون دلار محصولات تولیدی استان مرکزی به وزن یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن، طی ۹ ماه سال جاری به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش انتهاج، اسماعیل حسینی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالاها و محصولات غیرنفتی تولیدی در استان مرکزی به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

وی اظهار کرد: صادرات محصولات تولیدی استان مرکزی طی مدت مذکور امسال از نظر ارزش ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش و از نظر وزنی ۲۴ درصد افزایش داشته است.

حسینی افزود: محصولات صادراتی استان مرکزی در سال جاری تاکنون به ۸۰ کشور جهان صادر شده و بیشترین کالاهای صادر شده استان شامل شمش، پلی اتیلن سنگین، بلور و شیشه، انواع هیدروکربور و… بوده است.

واردات بیش از ۱۳۳ هزار تن از دیگر کشورهای جهان به استان مرکزی

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با اشاره به واردات استان مرکزی از کشورهای دیگر طی سال جاری نیز خاطرنشان کرد: طی این مدت حدود ۳۴۹ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۳۳ هزار تن از دیگر کشورهای جهان به استان مرکزی وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم از نظر وزنی و هم ارزش ریالی افزایش نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت، گمرکات استان مرکزی بیش از یک هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال درآمد ملی و استانی و بیش از یک هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال درآمد از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده کسب کرده که هر دو نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با اشاره به اینکه طی این مدت نیز ۴۹۹ پرونده قاچاق انواع کالا در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده است، یادآور شد: حجم ریالی این پرونده‌ها در مجموع بیش از ۹۵۲ میلیارد ریال است و هم از لحاظ تعداد پرونده‌های تشکیل شده و هم از نظر مجموع حجم ریالی پرونده‌ها، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان