شما اینجا هستید

آذربايجان غربي » صادرات ۷.۲ میلیون دلار کالا از گمرک مهاباد

مهاباد – رییس گمرک مهاباد از صادرات ۱۷۹ محموله کالا به ارزش هفت میلیون و ۲۹۰ هزار دلار از گمرک این شهرستان، از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش انتهاج، احمد احمدی با بیان اینکه این مقدار کالا بیشتر به کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان صادر شده‌است، گفت: فرش ماشینی، لبنیات، سیمان سفید و خوراک طیور بیشترین کالاهای صادراتی از گمرک مهاباد به کشورهای خارجی را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش صادرات از گمرک مهاباد طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم، اظهار کرد: هم‌اکنون امکان صادرات تنها برای شرکت‌ها و نماینده قانونی آنها وجود دارد که براساس تعهد بازگشت ارز به داخل کشور برای آنها مجوز صادرات داده شده و افراد شخصی قادر به صادر کردن محصولات خود نیستند.

رییس گمرک مهاباد افزود: وجود موانع و اعمال عوارض در کشورهای مقصد در جهت حمایت از تولید داخلی آن کشور و از دست‌دادن بازار کشورهای خارجی از دیگر علت‌های کاهش صادرات از گمرک مهاباد است.

وی ادامه داد: امسال همچنین ۱۹۳ پرونده کالای قاچاق به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال در این گمرک تشکیل شده که مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی، البسه، ماینر، قطعات مستعمل خودرو و لوازم جانبی موبایل بوده است.

احمدی یادآور شد: از ابتدای امسال یک‌هزار و ۱۸۱ فقره پروانه خروج موقت خودرو از گمرک مهاباد نیز صادر شده که ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان