شما اینجا هستید

اخبار » شهید قاسم سلیمانی نبض تپنده مکتب دفاع مقدس بود.

مکتب دفاع مقدس که به موازات و الهام گرفته از مکتب عاشورا است به مرور مشمول زمان شده و با شیب آهسته ای در حال کمرنگ شدن و فراموشی بود. اما در سحرگاهی که خبر شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی همچون زلزله ای ویران کننده، زنگار خاطرات مردم ایران از دوران دفاع مقدس را بر زمین ریخت، روح و جان تازه ای از آزادی خواهی و استکبار ستیزی در کالبد آنها دمیده شد. گویی جامعه ایرانی علی الخصوص نسلی که دفاع مقدس را ندیده بودند، اکنون با روح و قلب خود آن را حس میکنندو نمود این مطلب را میتوان در همبستگی و در هم آمیختن اشکهای تمام اقشار کشور اعم از تمام احزاب سیاسی، مذاهب، ادیان، اقلیتها، تفکرها و نسل ها در عزاداری و تشییع باشکوه پیکر مطهر این شهید دید.

 

اما از دیگر برکات خون این شهید والامقام میتوان به رو شدن دست شیطان بزرگ و اهداف آن نزد مردم ایران اشاره کرد. حدود یک ماه گذشته بود که رسانه های غربی با پروپاگاندای عظیمی سعی در انحراف اعتراضات معیشتی مردم به تقابل با اصل نظام را داشتند و خود را دلسوز، حامی مردم و داعیه دار حقوق بشر معرفی میکردند، اما وقتی قهرمان ملی و منطقه ای ایران در دفاع از وطن در مقابل خون آشامان داعشی با دستور مستقیم رییس جمهور دولت تروریست آمریکا به شهادت رسید، مردم به این بصیرت رسیدند که تمام شعارهای غربی، دعاوی و ژست های حقوق بشری آنها در حد یک پوشش مضحک برای اجرای اعمال تروریستی آنها است.

 

در واقع خود آمریکایی ها و دولت های استعماری پدران، سازندگان و پرورش دهندگان تمام تروریستهای جهان هستند، درست به مانند کسی که خود یک بیماری را بوجود می آورد تا بتواند به بهانه درمان آن، منابع مالی دیگران را تصاحب کند، پس آن شخص هیچ وقت تمایل ندارد این بیماری توسط دشمن اصلی اش در عرض سه ماه به کلی ریشه کن شود.

 

به فضل الهی درهم آمیختن خون شهید ابومهدی المهندس و سپهبد سلیمانی تمام رشته های ایجاد تفرقه بین مردم ایران و عراق را پنبه کرد و حتی در آینده قابلیت تبدیل شدن به نماد همبستگی و مبارزات دوشادوش دو ملت ایران و عراق علیه استکبار و استعمار امریکا را دارد.

 

قطعا با موج انتقام خواهی که بین مردم ایران و محور مقاومت شکل گرفته است، انتقام سختی از سوی محور مقاومت پیش بینی می شود. نکته ای که رهبران محور مقاومت از رأس آن، مقام معظم رهبری تا سواحل مدیترانه و سید حسن نصرالله بر آن تاکید دارند. البته زمینه این انتقام یا تنبیه بزرگ توسط مجلس نمایندگان عراق با تصویب لغو همکاری های نظامی و درخواست خروج کامل نیروهای امریکایی از عراق مهیا شده است، قابل تصور است که این حرکت در نهایت باعث خروج کامل آمریکا و برچیده شدن تمام پایگاه های نظامی آنها از منطقه خاورمیانه خواهد شد.

 

از آنجایی که کسی نمیداند پاسخ ایران به چه شکل و در چه سطحی خواهد بود، مشاهده شده ناوهای جنگی آمریکا که در گذشته حرکت یکی از آنها به سمت هر کشوری، قبل از رسیدن به مرزهای آن کشور باعث تغییر حکومت در آن کشور می شد، حالا دستور گرفته اند تا بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از مرزهای ایران فاصله بگیرند.

 

حتی صدای ترامپ هم در سخنرانی هایش لرزان شده و دیگر از بالا گرفتن سر و بستن چشمهایش یا شانه بالا انداختن و باد به غبغب انداختنش خبری نیست چون میداند چه غلطی کرده و هیچکس حامی اونیست نه در کشور خودش و نه در بین کشورهای دیگر. هرچند او تمام افراد و کشورهایی که کوچکترین ارتباطی با ایران داشتند را بسیج کرده تا این پیغام را برساند که لطفا پاسختان در همان سطح باشد اما بعید است ایران و محور مقاومت به چنین درخواست هایی توجه کند و پاسخ این پیشنهاد را میتوان در سخنرانی سید حسن نصرالله یافت که گفته است ارزش یک کفش شهید قاسم سلیمانی از سر ترامپ هم بیشتر است.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان