شما اینجا هستید

اخبار » بازتاب شب‌های فرهنگی در هفته‌نامه ادبیات و هنر ترکمنستان

بجنورد- به گزارش انتهاج به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هفته‌نامه ادبیات و هنر ترکمنستان، ۸ شهریورماه گزارشی از برگزاری شب‌های مشترک فرهنگی ایران و ترکمنستان که توسط رایزنی فرهنگی ایران وبا همکاری ومشارکت وزارت فرهنگ ترکمنستان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بجنورد ازتاریخ  ۳۱ مرداد تا ۱ شهریور در شهر بجنورد برگزار شد، منتشر کرده ‌است.

خبرنگار نشریه در گزارش خود، آورده است: برگزاری این کنسرت نمونه توسعه روابط فرهنگی بین مردم ترکمستان و ایران است. در این برنامه فرهنگی گروه فولکلور «قالکینیش» یکی از مطرح‌ترین گروه‌های حرکات آئینی کشور و سسین‌اف، دوردیف، نورگلدیف و بایرام‌‌اف خواننده و نوازندگان معروف کشور شرکت کردند.

خبرنگار این نشریه ضمن ستودن برگزاری این برنامه می‌افزاید: رییس جمهور ترکمنستان برای توسعه روابط فرهنگی با مردم جهان اهمیت ویژه‌ای قایل هستند. این ابتکار نیز امکان جدید و خوبی برای عرضه و ارایه فرهنگ و هنر کشور ترکمنستان و توسعه روابط دوستی و برادری فراهم کرد.

وی همچنین، عنوان کرد: کنسرت دوستی در شهر بجنورد با شور و شوق خاص مورد استقبال واقع شده‌ و ترانه‌ها و موسیقی‌هایی که در این کنسرت اجرا شدند، طنین‌انداز آوای دوستی و برادری دو ملت همسایه بوده‌اند.

الله‌بردی نظراف، سرپرست گروه فولکلور «قالکینیش» در مصاحبه‌ با نشریه اظهار کرد: من از طرف گروهمان که موفق به اجرای برنامه در کنسرت مذکور شدند، از رییس جمهور ترکمنستان برای ایجاد امکانات برای شرکت در این برنامه فرهنگی تشکر می‌‌کنم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان