شما اینجا هستید

اخبار » شاخص آبرسانی در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری

بجنورد – به گزارش انتهاج به نقل از برنا،رضا اردکانیان در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اظهار داشت: خراسان شمالی از استعدادهای با قابل توجه کشور است که ظرفیت های پنهان این منطقه با تاسیس استان بیشتر از گذشته شناخته و پرداخته شده است.

اردکانیان افزود: روزهای آخر پایان سال گذشته و هفته های آغازین امسال شاهد نزول باران رحمت الهی بودیم و این در حالی بود که سال ۹۷ خشکترین سال در پنج دهه اخیر بوده است.

وی ادامه داد: کارشناسان آب و هواشناسی در مورد تغییر اقلیم نظرات خود را دارند اما با توجه به چارچوب اعتقادی خود باور دارم این بارش رحمت هر چند خسارت های مالی و جانی به دنبال داشت اما در کلان اتفاقی بی نظیر رخ داد که به واسطه شکرگزاری، صبر و تحمل سال گذشته مردم بود.

اردکانیان تصریح کرد: در حالی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد هجمه از این خشکسالی به واسطه پایین آمد آستانه تحمل مردم بودند اما به لطف خداوند و درک و آگاهی مردم این توطئه نیز خنثی شد.

وی گفت: نتیجه بارش های امسال افزایش مخازن سدها ۱۵ تا ۱۶ میلیارد متر مکعب آب شیرین نسبت به سال گذشته است و همچنین حداقل ۴۰ تا ۵۰ تالاب بزرگ کشور بین ۴۵ تا ۱۰۰ درصد آبگیری شدند و چهره سرزمین و به تبع آن مردم به خود رنگ نشاط و شادابی گرفت.

اردکانیان اشاره داشت: ظرفیت های برق آبی کشور به حالت طبیعی خود برگشته است و ارتفاع آب در مخازن سدهایی که نیروگاه آبی دارند به حدی رسیده است که بتوانیم در تابستان تولید نیروی مناسب تری داشته باشیم.

وزیر نیرو در ادامه افزود: بنده با توجه به فرصت هایی که امکان حضور در عرصه های بین المللی داشتم می توانم بگویم آمار و عملکرد جمهوری اسلامی ایران در خدمت رسانی به مردم در بخش های مختلف قابل رقابت با کشورهای توسعه یافته است.

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان

رضا اردکانیان در ادامه به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه نیرو اشاره داشت و گفت: از ابتدای سال ۹۲ تا کنون هر هفته ۳۰ روستا در سطح کشور از شبکه آبرسانی سالم و بهداشتی برخوردار شدند و با تسریع در کارها این رقم تا پایان دولت تدبیر و امید به ۳۲ روستا در هفته خواهد رسید.

اردکانیان تصریح کرد: در بخش برق نیز به طور متوسط از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون هر هفته ۸ روستا از نعمت برق بهره مند شده اند.

وی مطرح کرد: این دو شاخص نقش مهمی در توسعه و فعالیت های اقتصادی دارند و حکایت از آینده رو به پیشرفت برای جمهوری اسلامی دارد.

اردکانیان نیروی انسانی را یکی از مهمترین منابع کشور اعلام کرد و گفت: اصلی ترین هدف دشمنان نظام جمهوری اسلامی در توطئه ها و نقشه های خود مشغول نگهداشتن نیروی انسانی شایسته و کارآمد است چرا که آنان می دانند این ظرفیت نهفته می تواند با کار در مسیر درست نه تنها نیازهای کشور بلکه منطقه را تامین کند.

وی اشاره داشت: مدیران استانی نقش پررنگی در انجام وظایف حوزه نیرو دارند و وزیر نیرو مسئول عملکرد مدیران خود در استان هاست بنابراین مدیران استانی باید ظرفیت پاسخگویی خود به مدیریت عالی استان، مردم، نمایندگان مردم و رسانه ها را بالا ببرد و ارتباطات خود با ستاد را بیشتر کنند.

اردکانیان افزود: مدیران باید اختیارات کافی داشته باشند و شان و جایگاه خود را رعایت کرده و نسبت به حسایت های شغلی خود آگاه باشند و بار وظایف خود را به دوش دیگران نگذارند.

وزیر نیرو در پایان به سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به خراسان شمالی اشاره داشت و گفت: در این سفر شاهد افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی پروژه ها در حوزه نیرو خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

عدم رعایت ضوابط فنی در احداث پل‌های واقع بر مسیل های بجنورد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان