شما اینجا هستید

اخبار » سمنان در زمره سه استان برتر کشور در تولید زغال‌سنگ

سمنان – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: این استان در زمره سه استان برتر کشور در تولید زغال‌سنگ است و ازلحاظ تعداد معادن رتبه پنجم کشوری به استان سمنان اختصاص دارد.

به گزارش انتهاج، بهروز اسودی در جلسه کارگروه احیا و فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس به میزبانی صمت سمنان با اشاره به اینکه این استان رتبه ششم معادن کشور را از لحاظ استخراج دارد، اظهار کرد: سمنان دارای ۶۰۰ واحد تولیدی در بخش معدن است که ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی به شمار می‌آیند.

وی افزود: این استان دارای رتبه اول کشوری ازنظر وجود تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم کشوری درتولید سولفات سدیم و رتبه سوم کشوری در تولید زغال‌سنگ و کرومیت را در اختیار دارد.

اسودی ادامه داد: استان سمنان از ذخایر غنی و متنوع معدنی از قبیل معادن گچ، سولفات سدیم، سنگ‌آهک، سنگ لاشه، گرانیت، مرمریت، سنگ آهن، نمک، بوکسیت، سلستین، زئولیت، ذغال سنگ، باریت، طلا، مس، کائولن، کرومیت، روی، فلورین و … برخوردار است.

وی با بیان اینکه معادن غنی و متنوع استان سمنان، ۶۰درصد نمک و ۴۰درصد گچ کشور را تأمین می‌کند، تصریح کرد: همچنین ۹۵ درصدزئولیت، حدود ۹۵درصد سلستین و ۱۵ درصد سولفات سدیم و ۲۰درصد کرومیت و ۱۵درصد ذغالسنگ کشور را نیز از معادن غنی استان سمنان تامین می‌شود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان