شما اینجا هستید

اخبار » سفر حج تمتع دوره خودسازی است

به گزارش انتهاج به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی روز چهارشنبه در آیین نمادین حج تمتع زائران خراسان شمالی اظهار داشت: باید در این سفر به یکدیگر خدمت کنید و نقاط ضعف یکدیگر را بپوشانید.
وی همچنین با اشاره به اینکه حجاج در این سفر با جغرافیای جهان اسلام آشنا می شوند، اظهار داشت: تاروپود این سفر با عبادت خانه خدا و ائمه اطهار عجین شده است.
وی با بیان اینکه جوهره این سفر عبادت و بندگی خدا است و ارزش بالایی دارد، افزود: حج تولد جدید بندگی و شروع یک زندگی دوباره است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تاکید بر جشن گرفتن سالگرد حج توسط حجاج به عنوان سالروز تولد شخصیتی انسان، گفت: جایگاه حج به دلیل سختی بالای آن و اجر بسیاری که دارد بسیار ارزنده است.
مدیر حج و زیارت خراسان شمالی نیز در این آیین شمار زائران اعزامی به حج تمتع استان در سال جاری را یک هزار و ۶۱۰ نفر ذکر کرد که در قالب ۱۰ کاروان شیعه و یک کاروان اهل سنت راهی سرزمین وحی می شوند.
محمدباقر قاصری گفت: با توجه به تقاضای اهل سنت برای شرکت در آیین حج تمتع امسال یک کاروان ۱۳۵ نفره شیعه از این استان با کاروان ۸۵ نفره اهل سنت جابه جا شد.
وی افزود: امسال تقریبا تمامی ظرفیت اعزام کاروان های حج تمتع کامل شد به طوری که این ظرفیت به حداکثر میزان خود طی سال های اخیر رسیده است.
وی شمار شهروندان استان را که تا پایان اسفند ۸۵ برای حج ودیعه گذاری کرده اند، ۴۶۰۰ نفر اعلام و بیان کرد: ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر نیز تا پایان سال ۸۶ در انتظار اعزام قرار داشته اند.
این آیین با حضور جمع بسیار زیادی از حجاج خانم و آقا که امسال به این سفر معنوی مشرف می شوند در محل مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد.
به گزارش ایرنا؛ سال گذشته یکهزار و ۵۴۵ نفر از خراسان شمالی راهی حج تمتع شده بودند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان