شما اینجا هستید

اخبار » سفر استاندار خراسان شمالی به شیروان

به گزارش انتهاج شیروان محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در سفر یکروزه خود به شهرستان شیروان پس از حضور در گلزار شهدای شهر زیارت و ادای احترام به شهدا، در نشست بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان در مسجد قائم(عج)شهر زیارت حضور یافت.
محمد علی شجاعی ضمن گلایه مندی از مسئولان حوزه ورزش و جوانان به جهت اجرانشدن پروژه های ورزش و جوانان گفت: برایم جای سوال است که برخی مسئولین در ساعت کاری چه اقداماتی انجام می‌دهند که پروژه هایی که مستقیما با مردم در ارتباط است این همه به تعویق افتاده؟! مگر جوانان شیروانی چه تفریحی بجز باشگاه ها دارند که همان هارا هم به موقع در اختیارشان نمی گذارید.
علی ذوالفقاری سرپرست فرمانداری شهرستان شیروان به بیان برخی مشکلات شهرستان در این جلسه پرداخت: با توجه به اینکه اغلب مردم شهرستان شیروان به کشاورزی و دامداری مشغولندکه با توجه به کاهش بارندگی و پایین آمدن سطح آب سد بارزو بسیاری از باغ ها و مزارع در حال خشک شدن است و مشکلات زیادی را برای این عزیزان به وجود آورده و مشکل کم آبی با استفاده از آب روستای سرانی به طور چشمگیری رفع خواهد شد.
ذوالفقاری کرد: کاهش قیمت دام زنده و افزایش نهاده های دامی، تنش آبی و مشکل کمبود آب در روستاهای این شهرستان از دیگر مشکلات این شهرستان است که نیاز به تخصیص اعتبار دارد.
وی خاطر نشان کرد: ترمیم پل لرزان خاتم الانبیا به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
سرپرست فرمانداری شهرستان شیروان ادغام و الحاق مجتمع آموزش عالی کشاورزی شیروان به دانشگاه بجنورد را از دیگر مشکلات این شهرستان دانست.
دوالفقاری یاداورشد: از ۸۸مصوبه سفر اول استاندار خراسان شمالی به شیروان ۷۸مصوبه اجرا شد که درصد تحقق آن چیزی حدود ۹۰درصد است. این مصوبات در زمینه عمرانی، اقتصادی و اعتباری بود.
پردیس سینمایی شیروان از جمله پروژه های این شهرستان بود که شهرداری آن را متوقف کرد و استاندار دستور تامین بخشی از منابع مالی آن را داد تا شهرداری این پروژه را که پیش از ایت شاهرخ شاهرخی شهردار سابق شیروان قول انجامش را داده بود و اجرایی نکرد، مجددا آغاز کند.
در این جلسه که عصر جمعه ۹مهر۱۴۰۰ برگزار شد ۳۷۵ میلیارد تومان در حوزه اقتصادی-تسهیلاتی و بیش از ۵۴ میلیارد تومان در حوزه عمرانی برای مشکلات این شهرستان تصویب شد.
همچنین در این مراسم از خانواده شهیدان ایزدی و جانباز پنجاه درصدی و برادرشهید، کریم فروتن تجلیل به عمل آمد.
شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد

عکاس:بشیر روشندل

خبرنگار: فاطمه طالبی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان