شما اینجا هستید

اخبار » رنج یزد از چالش کم آبی

یزد- آیین تودیع و معارفه استاندار سابق و جدید یزد با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار و ضمن تقدیر از محمد علی طالبی استاندار سابق، مهران فاطمی به عنوان استاندار یزد معرفی شد.

هر عملی از جانب دولت دارای پیوست عدالت خواهد بود

به گزارش انتهاج یزد، استاندار جدید یزد وعده داد: هر تصمیمی و هر عملی از جانب دولت دارای پیوست عدالت خواهد بود و تصمیم و عمل دولت در یزد برای طبقه کمتر برخوردار و احقاق حق آنها خواهد بود ضمن اینکه هیچ تصمیمی باعث پایمال شدن حق مردم نمی‌شود.

محمد صالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در این مراسم گفت: یزد پتانسیل های زیادی دارد ولی از چالشهایی رنج می برد که مهمترین آنها کمبود آب است به طوری که هم اکنون ۱۵شهر استان با چالش آبی ماوجه است و آبرسانی به ۳۴۰ روستا با تانکر انجام می‌شود و آب‌های بی کیفیت و نامطلوبی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

اجرای خط دوم انتقال آب به یزد برای حیات استان الزامی است

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اجرایی شدن خط انتقال آب از دریای عمان به یزد را هم برای آینده حیات در استان الزامی خواند و گفت: اگر این طرح‌ها تا سال ۱۴۰۵ برای استان اجرایی نشود، بخشی از جمعیت استان باید برای ادامه زندگی از یزد مهاجرت کنند چرا که یزد قابلیت ماندگاری نخواهد داشت.

جوکار با بیان اینکه سالانه ۴۵ سانتی متر از ذخایر آب زیرزمینی یزد بدون جایگزین شدن فرونشست می‌کند، گفت: اساس توسعه استان یزد زیر سوال رفته و بی بهره ماندن از حداقل تامین آب برای سرمایه‌گذاران موحب فرار سرمایه از این استان شده است.

مسیر توسعه در استان یزد به خوبی شکل نگرفته است

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مسیر توسعه در استان به خوبی شکل نگرفته و منجر به ایجاد صنایع آلاینده و بروز مشکلات زیادی برای مردم شده است، از خام فروشی و زنجیره ناقص تولید، توزیع ناعادلانه توسعه صنعتی و امکانات در سطح استان را از دیگر مشکلات استان خواند که عامل بروز آسیبهایی مانند مهاجرت و حاشیه نشینی در استان ششده است.

جوکار به تبعات شیوع کرونا و تعطیلی مشاغل مختلف به واسطه عدم حمایت از سوی دولت اشاره و خاطرنشان کرد:تاکنون ۷۰ کیلومتر خط دوم انتقال آب از سد خرسان به استان اجرایی شده و پس از دو سال وقفه به دلیل نبود اعتبارات، امسال با همکاری نمایندگان مجلس بودجه‌ای برای این طرح در نظر گرفته شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان