شما اینجا هستید

اخبار » سازمان آرامستان های کرمانشاه به پرداخت ۱۰ میلیارد تومان جریمه محکوم شد

کرمانشاه – مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از محکومیت سازمان آرامستان‌های کرمانشاه به پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد تومان جریمه خبر داد.

به گزارش انتهاج، داریوش جودکی با اشاره به اینکه سازمان آرامستان‌های کرمانشاه به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۳۲۳ تومان جریمه محکوم شد، گفت: این حکم در شورای بدوی صادر شده و قابل تجدیدنظر است .

وی اظهار کرد: رای بدوی به مدت ۱۰ روز در مرکز استان و ۲۰ روز در دیوان عدالت قابل تجدید نظر است و رسیدگی به این پرونده در راستای تامین رفاه حال مردم به عنوان حق قانونی آنها است.

وی در مورد جزییات این پرونده نیز افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان در مورد قیمت بالای قبر، پیگیریها از طریق نیروی انتظامی و بازرسین سازمان صمت به صورت نامحسوس انجام شد و در نهایت تخلف سازمان آرامستان برای فروش قبور یک و دو طبقه در بهشت زهرای کرمانشاه محرز شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، قیمت قبور یک و دو طبقه نسبت به سال گذشته افزایش داشته که این افزایش قیمت غیرقانونی بوده البته سازمان آرامستان در دفاعیه خود عنوان کرده که این افزایش قیمت بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر بوده است.

جودکی یادآور شد: بنا بر بخشنامه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرگونه افزایش قیمت منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار است که در استان، استاندار مسئولیت آن را به عهده دارد، با این حال سازمان آرامستان بدون ارجاع این موضوع به ستاد تنظیم بازار نسبت به افزایش قیمت قبور اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه این بازار سیاه سبب نارضایتی مردم شده، تصریح کرد: در بازرسی های انجام شده ۴۹ مورد فروش قبور یک طبقه و ۲۱۸ مورد فروش قبور دو طبقه انجام شده که همگی با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به فروش رسیده است .

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان