شما اینجا هستید

اخبار » زباله گردی در شهر یزد حذف می شود
گروه : اخبار

به گزارش سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد_ حمیدرضا رحیمدل معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به اینکه مافیای کثیف پسماند با بهره گیری از اتباع بیگانه، کودکان کار و افراد بی بضاعت، با پخش کردن زباله‌ها در اطراف و برهم زدن زیبایی شهر به اقتصاد یک شهر لطمه وارد می‌کند گفت: شهرداری با اجرای طرح‌های مختلف از قبیل راه اندازی سامانه بازپس و جلب مشارکت مردم سعی بر آن داشته است تا از شکل گیری این پدیده در یزد جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه ریخت و پاش پسماند در معابر و افزایش زمان جمع آوری پسماند، ریزش شیرابه و شیوع حیوانات موذی در سطح شهر از اثرات دیگر این پدیده زباله گردی است افزود: شهرداری با جمع آوری زباله گرد‌ها و تحویل آن‌ها به مراکز ذی ربط از جمله بهزیستی و اداره اتباع و همچنین افزایش آموزش‌های شهروندی و اجرای طرح‌های مختلف نظیر طرح جمع آوری هوشمند زباله‌های خشک، سعی کرده است چهره شهر را از گسترش زباله گرد‌ها مصون بدارد.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: در صورت افزایش فرهنگ شهروندی و مشارکت شهروندان در امر تفکیک زباله از مبدا و جداسازی پسماند خشک از پسماند‌ تر، میزان استقبال دوره گرد‌ها کاهش پیدا می‌کند و این پدیده از بین می‌رود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان